marcelbroumels
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jul 2009
---> Volgens mij een simpele formule, maar mij onduidelijk hoe ik deze effectief kan laten werken! Heb al wat geprobeerd zelf maar werkt niet helemaal goed... <---
Ik wil een relatie tussen getallen uit twee cellen aantonen aan de hand van een formule:
Als voorbeeld (zo heb ik 5 kolommen, met in totaal +/- 100 cijfer combinaties):
| A | B | C |
1 11 29
3 9 31
2 11 29
In dit voorbeeld wil ik dus aangeven dat van 1 naar 11 een 1 is (aangezien de relatie 1x voorkomt, van links naar rechts) De relatie van 11 naar 29 is 2 (aangezien deze 2x voorkomt). Dit wil ik zo tellen en overbrengen in een tabel die de relaties moet berekenen. Dus van kolom A naar B moet gemeten worden, van B naar C, etc.
(Ik heb een tabel gemaakt van 1 tot 100 op X-as + 1 tot 100 op Y-as en wil weten hoe vaak een 1 een 11 rechts van hem heeft staan, een 2 een 11 rechts heeft staan etc.)
(Zie uitgebreide uitleg en mijn poging zover in het bijgevoegd bestandje!)
Alvast bedankt!
Ik wil een relatie tussen getallen uit twee cellen aantonen aan de hand van een formule:
Als voorbeeld (zo heb ik 5 kolommen, met in totaal +/- 100 cijfer combinaties):
| A | B | C |
1 11 29
3 9 31
2 11 29
In dit voorbeeld wil ik dus aangeven dat van 1 naar 11 een 1 is (aangezien de relatie 1x voorkomt, van links naar rechts) De relatie van 11 naar 29 is 2 (aangezien deze 2x voorkomt). Dit wil ik zo tellen en overbrengen in een tabel die de relaties moet berekenen. Dus van kolom A naar B moet gemeten worden, van B naar C, etc.
(Ik heb een tabel gemaakt van 1 tot 100 op X-as + 1 tot 100 op Y-as en wil weten hoe vaak een 1 een 11 rechts van hem heeft staan, een 2 een 11 rechts heeft staan etc.)
(Zie uitgebreide uitleg en mijn poging zover in het bijgevoegd bestandje!)
Alvast bedankt!
Bijlagen
Laatst bewerkt: