• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule voor "als" en "verticaal zoeken"

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Kethie

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2023
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
Microsoft 365
Goede morgen,

Ik heb twee bestanden als ik in een bestand een naam plaats zou ik willen dat er in het andere bestand bijgewerkt wordt. Maar dan moet er gezocht worden in een kolom naar de juiste naam en dat in een andere kolom de waarde 1 of 0 zet.
In bijlage zet ik een voorbeeld bestanden, er wordt dus in Map Master gegevens (P400 of VX820) aangepast en dus moeten daarna in Map Wagenpark met formule aangepast gaan worden. Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groetjes Kethie

Bijlagen

Plaats deze formule in cel B2 van Map wagenpark en trek hem door naar beneden en naar rechts:
Code:
=AANTALLEN.ALS('[Map Master.xlsx]Blad1'!$A$2:$A$4;$A2;'[Map Master.xlsx]Blad1'!$B$2:$B$4;B$1)

Omdat je Office 365 gebruikt.
In een cel deze ene formule plakken.
Code:
=ALS.FOUT(VERT.STAPELEN("Name";DRAAIEN.PER('[Map Master.xlsx]Blad1'!A2:.A10000;'[Map Master.xlsx]Blad1'!B2:.B10000;'[Map Master.xlsx]Blad1'!A2:.A10000;AANTALARG;;0;;0));"")

Goede morgen,

Bedankt alvast voor het meedenken.
Heb de formule van HSV geprobeerd maar daar die werkt niet, krijg een kopie van de cellen in de cel te staan.
De formule van AHulpje werkt half, want ik krijg wel waardes maar in beide gevallen "0" terwijl er in een cel C2, B3 en B4 een "1" had moeten komen.

Groetjes Kethie

Nog eens geprobeerd en nu krijg ik wel de juiste waarde's.
Dank je wel

Jammer dat het altijd met voorbeelden of bestanden wel werkt, en niet met de geplaatste formule.
In je profiel staat dat je Microsoft 365 gebruikt, dus zal het moeten werken.

Bijlagen

Goede morgen,

Bedankt voor jullie bijdrage, alle twee de opties werken.

Groetjes Kethie

Terug
Bovenaan Onderaan