• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor berekenen SOM a.h.v. bepaalde data (maand & jaar) binnen celbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wodski

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2011
Beste excel-wijzen :)

Ik ben een excel bestand aan het ontwikkelen voor mijn werk. In dit bestand zijn tabellen opgenomen met leerlingen en hun verwachte uitstroomdatum. Dus bijv. Peter en Lauran stromen beide uit in augustus-2012. Naast de cel "augustus-2012" moet dan dus de waarde "2" komen te staan. Wat ik zoek is een formule om in de "#uitstromers" kolom te plaatsen (een cel voor september 2011, een cel voor oktober 2011, een cel voor november 2011, etc etc.)

Ter verduidelijking heb ik een eenvoudig voorbeeld excel bestand gemaakt. Maar uploaden lukt helaas niet :( Dus denk je mij te kunnen helpen, kan ik het bestand wel even naar je opsturen.

Hoop dat iemand mij even uit de brand kan helpen. Volgens mij is de oplossing niet eens zo moeilijk, maar ik ben geen excel expert en ik zie nu door de bomen het bos ff niet meer.

Alvast superrrr bedankt!

Groetjes, Inge

Als ik je vraag goed begrijp moet het met 'aantal.als' formule wel lukken.

Hier een simpel voorbeeldje.

Bijlagen

Beste Wodski ;)

Doe het volgende om een bestand door te sturen.

-- Klik op "beheer bijlagen"
-- Klik dan op "toevoegen" bovenaan rechts
-- Klk dan op "Selecteer bestanden"
-- Nu kan je het bestand zoeken op je computer
-- Zorg er wel voor dat het bestand niet groter is dan 100Kb
-- Is het groter an 100Kb dan moet je het rarren of zippen
-- Klik dan op "Upload bestanden"
-- Dan "reactie plaatsen" hier op het forum.

Hopelijk lukt het.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Danny, dat heb ik geprobeerd. Het bestand is slechts 25Kb, maar alsnog krijg ik een error wanneer ik het bestand wil uploaden.

Gelukkig... was daar popipipo die mijn vraag al heeft weten te beantwoorden. Super bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan