• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Zie de bijlage.
Het betreft een voorraad van een artikel waarin ik wil berekenen wanneer er weer nieuwe moet komen.

In kolom F41 staat per hoeveel er aangeleverd word.(kan verschillen)
In kolom F42 staat hoeveel er nodig is.
In A1 t/m J38 staat het percentage dat er nodig is per uur.

De bedoeling van deze sheet is te zien wanneer er weer voorraad moet binnen komen om voldoende te hebben voor de uren erna.
Zoals ik in kolom E54 tm E70 heb ingevuld.

Wat ik zou willen is dat het of automatich word gevuld wanneer er weer voorraad moet komen of anders dat de cellen in D45 t/D70 een ander kleurtje krijgt wanneer de voorraad weer binnen moet zijn.

Hoop dat het zo duidelijk is wat ik graag zou willen maat weet niet of dat wel mogelijk is :shocked:

Ik heb het vermoeden dat je wat randvoorwaarden niet hebt genoemd.
Lijkt erop dat je aan het eind van de dag een voorraad van nul wilt hebben en dat het nodig is om de voorraad gespreid aan te leveren. Als dat zo is, wat is dan deze voorraad? Blijkbaar kunnen er ook kleinere hoeveelheden aangeleverd worden dan 120, zie cel E69.

Zonder een duidelijke set voorwaarden waar de levering aan moet voldoen zou ik zeggen bestel er 500 aan het begin van de dag; zit je de rest van de dag goed :)

Excuus als ik niet alles voloende gemeld heb,

Wat je ziet in kolom D is inderdaad de uitgaande lijk. Dat betekend dus dat om 14.00 uur de 500 op is.
Gespreid aanleveren is een noodzaak in verband met ruimte en personeel.
De voorraad waarmee begonnen word is altijd nul.
Er kunnen inderdaad ook kleinere aantallen geleverd worden. het is 60 of 120.

Hmmm.... kan aan mij liggen, maar je antwoord roept bij mij ook weer vragen op:

- Wat is de maximale voorraad die je kan hebben?
- Als de levering 60 of 120 is, waarom zet jij dan ergens een levering van 20?

De maximale voorraad voor die dag is Cel F42 ► Daarmee moet ie rekenen.
Er staat als laatste levering 20 om Cel F42 niet te overschrijden en aan die 500 te komen.

Je bent mij helemaal kwijt.

Als de maximale voorraad 500 is en je verwacht er 500 af te zetten zet je toch aan het begin van de dag 500 neer? Dit is dan weer in tegenstelling tot een eerdere post.
Ik snap wel dat je met de 20 netjes op 500 uitkomt, maar als de levering of 120 óf 60 is, zie ik niet hoe je dan 20 kan neerzetten.......

Kortom, ik lig eraf en geef het op.

Nee, het MOET gespreid binnen komen. 120 is 1 vrachtauto vol.
Begin met nul en na 14:00 is de voorraad weer nul. Omdat alles dan verkocht is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan