• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor cm en meter

Status
Niet open voor verdere reacties.

AC1841949

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Hallo,

In mijn tabel staan de lengten in cm. Mijn vraag is nu, als het getal in kolom O (Totalen)
1 meter heeft bereikt er dan 1,00 m in komt? Voor meer duidelijkheid, zie bijlage.

Weet er soms iemand een oplossing? :confused:

Hoi André,

Ondertussen een tijdje geleden, alles goed met jou? :thumb:

Als Aangepaste opmaak in die cel zet je:

[=1]0 "m";0,00 "cm"

Wigi

Hoi André,

Ondertussen een tijdje geleden, alles goed met jou? :thumb:

Als Aangepaste opmaak in die cel zet je:

[=1]0 "m";0,00 "cm"

Wigi

Hallo Wigi,

Met mij is alles goed, bedankt voor de snelle hulp. Indien mogelijk zou je in mijn bijlage de formule een beetje kunnen toelichten.

Alvast nogmaals bedankt, en groetjes van aan de kust.

Beste,

Zijn die 0,25, 0,5 en 0,75 dan geen centimeters in jouw voorbeeld?
Je telt in rij (5) 0,25+0,5 cm = 0,75 cm
Je telt in rij (6) 0,25+0,75 cm = 1,00 cm en daar wil je 1 mtr van maken.
Lijkt me wel een juiste uitkomst die 1,00 cm.
Verbeter me als ik het mis heb.

Zet dit bij de Aangepaste celopmaak:

[=1]0 "m";0,00 "cm"

Je komt daar na een rechtermuisklik op cellen O5 en O6, dan kiezen voor Celeigenschappen (of Format cells in een Engelse Excel). Dan kiezen voor Getal (eerste tab) en dan Aangepast.

Plak de uitdrukking daar. Die zegt dat als de celwaarde 1 is, dan is de opmaak zonder decimalen en met een m. Is de celwaarde niet 1, dan is de opmaak met 2 decimalen en met cm.

Wigi

Zet dit bij de Aangepaste celopmaak:

[=1]0 "m";0,00 "cm"

Je komt daar na een rechtermuisklik op cellen O5 en O6, dan kiezen voor Celeigenschappen (of Format cells in een Engelse Excel). Dan kiezen voor Getal (eerste tab) en dan Aangepast.

Plak de uitdrukking daar. Die zegt dat als de celwaarde 1 is, dan is de opmaak zonder decimalen en met een m. Is de celwaarde niet 1, dan is de opmaak met 2 decimalen en met cm.

Wigi

Wigi ik heb het zojuist geprobeerd, en alles werkt, maar als ik boven de 1 meter ga dan verschijnt er weer 1,25 cm?
Het zou moeten 1,25 m zijn, weet u daar nog raad voor?

Dan moet je de formule aanpassen...

[>1]0,00 "m";[=1]0 "m";0,00 "cm"

Ik hoopte dat de logica duidelijk ging zijn met mijn uitleg, hopelijk is het nu wel duidelijk?

Wigi

Dan moet je de formule aanpassen...

[>1]0,00 "m";[=1]0 "m";0,00 "cm"

Ik hoopte dat de logica duidelijk ging zijn met mijn uitleg, hopelijk is het nu wel duidelijk?

Wigi

Wigi het werkt super, bedankt voor de proffessionele hulp :thumb::thumb:

Wat is dat toch een TOF forum, proficiat.

Nog een goed weekend gewenst van aan de kust. Doei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan