• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule voor datum van laatste wijziging document in cel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

aniekvth

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2024
In mijn excel document wil ik graag een functie invoegen waarbij je kan zien wanneer er voor het laatst een wijziging is aangebracht in het document. Ik heb dit geprobeerd met het invoegen van een module, maar tot zover werkt dit niet.
Ik heb een voorbeeld van het document bijgevoegd, waarbij ik de laatst gewijzigde datum in cel B43 wil invoegen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen?

Bijlagen

Het invoegen van een Module doet op zich natuurlijk niets.
Daar zal ook VBA code in moeten komen.
Zie bijvoorbeeld:

Denk eraan dat je dan telkens cel B43 wijzigt,
Als je dan het document opslaat is de wijigingsdatum weer veranderd, ook zonder andere wijzigingen.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    Worksheets(1).Range("A1").Value = Now()
End Sub

Het invoegen van een Module doet op zich natuurlijk niets.
Daar zal ook VBA code in moeten komen.
Zie bijvoorbeeld:

Als je dan het document opslaat is de wijigingsdatum weer veranderd, ook zonder andere wijzigingen.
Ik heb deze VBA code ingevuld zoals in de link die je gestuurd had. Maar hoe krijg ik deze gekoppeld naar de gewenste cel? Wat bedoelde je met dit, ik snap niet zo goed wat dit inhoud."
Als je dan het document opslaat is de wijigingsdatum weer veranderd, ook zonder andere wijzigingen"

Heb je al geprobeerd of de optie van AHulpje voldoende voor je is?
Plaaats die code in de ThisWorkbook module.
Wijizg daarin "A1" in "B43".

Heb je al geprobeerd of de optie van AHulpje voldoende voor je is?
Plaaats die code in de ThisWorkbook module.
Wijizg daarin "A1" in "B43".
Die heb ik nu inderdaad ingevuld, dan ga ik terug naar het document. Maar de cel is nog leeg, moet ik hier een functie invoegen?

De code wordt uitgevoerd bij het opslaan van het document..

Ah, maar ook bij het opslaan van het document verschijnt de nieuwe datum niet in de cel

Hij staat niet op de juiste plek.
Waar nu (Algemeen) staat boven de code moet je kiezen voor Workbook.

Klik in het menu van de codevenster op Beeld en klik dan op Project verkenner.
Dubbelklik dan in die Project verkenner op ThisWorkbook.
Nu kan je in plaats van (Algemeen) wel Workbook selecteren.

Kanonnen, het was even zoeken dit geheel. Maar t is gelukt, hij doet t.

Opnieuw bedankt voor je hulp!

Ook jouw Excel registreert dit automatisch, dus waarom moeilijk doen ?

Bijlagen

• info.PNG
    info.PNG
    68 KB · Weergaven: 9
Ook jouw Excel registreert dit automatisch, dus waarom moeilijk doen ?
Ik wil het terugzien in het document zelf. Zo kan ik deze datum koppelen naar een ander document. Dus bedankt voor je input, maar dat is niet wat ik bedoel

okeee ik heb denk ik nog één laatste vraag.
Ik heb drie tabbladen in mijn excel document waarbij ik per tabblad een andere gewijzigde datum wil hebben. Als ik nu een aanpassing maak in tabblad 1 en op opslaan klik, veranderd ook de gewijzigde datum van tabblad 2 en 3. Is er een methode om alleen de datum van het gewijzigde tabblad te laten verspringen?

Plaats deze achter ieder werkblad, datum/tijd komt in cel A1:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Application.EnableEvents = False
    Range("A1") = Now()
    Application.EnableEvents = True
End Sub
Events worden tijdelijk even uitgeschakeld omdat je anders in een oneindige loop terecht komt.
Dat kun je ook voorkomen door de wijzigingsdatum in een vierde werkblad te laten plaatsen.

Zo kan ik deze datum koppelen naar een ander document. Dus bedankt voor je input, maar dat is niet wat ik bedoel

Was soswieso handiger geweest als je je uiteindelijke doel wat nauwkeuriger had geformuleerd.
Je hoeft niets op te slaan in een bestand om in een ander bestand gegevens daarvan op te roepen.
Wat is de zin om van ieder werkblad van een bestand vast te leggen wanneer die het laatst gewijzigd is en dat in een ander bestand weer te geven. Probeer je een medewerkersbespioneringsprogramma te maken ?

Terug
Bovenaan Onderaan