• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor de deel/o fout melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

tennapel

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2016
Hallo,

Ik ben op zoek naar de formule van ALS IS FOUT of een andere om de volgende formule te laten werken zonder Deel/o melding.
met gemiddelden lukt het me wel maar met een formule met haakjes krijg ik het niet voor elkaar.

De formule is: =(K41+L41)/(E41*24)/C41

Weet iemand hier de oplossing voor en kan hij die ook uitleggen??

Misschien zo?

Code:
=ALS.FOUT((K41+L41)/(E41*24)/C41;"")

Bedankt de formule werkt.

Heeft u misschien een oplossing voor het volgende:

Wil graag het gemiddelde weten uit verschillende werkbladen.

maar bij sommige werkbladen is er geen gemiddelde en is het veld gewoon leeg. Dit is geen nul waarde.

Ze zeggen dat excel bij gemiddelde geen lege velden mee rekent maar bij mij doet hij dit wel.

De formule is : =GEMIDDELDE(Blad2!E16;Blad1!E16)

En toch klopt dit.
Wat verwacht ja als antwoord als:
Blad2!E16 = 100
Blad1!E16 = 200
en als:
Blad2!E16 =
Blad1!E16 = 100

vwb jouw eerste vraag, bijv:
Code:
=als(E41*24*C41<>0;(K41+L41)/(E41*24*C41);"")
(ben niet zo'n fan van als.fout ;)....(vang de fout af ipv het maskeren van de uitkomst )

Ze zeggen dat excel bij gemiddelde geen lege velden mee rekent maar bij mij doet hij dit wel.
Wie zeggen dat? Bij mij gebeurt dat niet. Noch in Excel 2007, noch in Excel 2013. Ik krijg het gemiddelde van de getallen die er zijn; is geen enkel getal ingevuld dan krijg ik #DEEL/0!
Met welke Excel versie werk je? Kun je een voorbeeldbestandje plaatsen waarin zich het fenomeen voordoet dat lege cellen als 0 worden aangemerkt bij GEMIDDELDE berekening?

Ik heb bijvoorbeeld 5 werkbladen en een totaal werkblad.

de 5 werkbladen lopen van januari tot december.

In het totaal werkblad wil ik het gemiddelde van bijvoorbeeld januari van de 5 werkbladen.

Bij 1 werkblad is er helemaal niks ingevuld. bij de andere 4 werkbladen is het gemiddelde 5.

In het totaal werkblad doet hij het volgende: 20:5 = gemiddeld 4. terwijl het 5 moet zijn 20:4.

In de werkbladen heb ik waar hij de gemiddelde van moet pakken de volgende formule: =ALS(ISFOUT(GEMIDDELDE(c10:c39));"";GEMIDDELDE(c10:c39))

Deze formule heb ik gedaan omdat je anders weer de DEEL/0 krijgt in het totaal werkblad.

Mischien kun je er zo wat mee.

Weet iemand misschien hier ook de oplossing van:

=ALS.FOUT(E138/(H138-K138)/35/C138));"")

Hij moet eerst H138-K138 doen .
Deze uitkomst moet hij delen door 35 en delen door c138.

E138 moet gedeeld worden door de voorgaande uitkomsten.

En de velden moeten leeg zijn als er niks is ingevuld.

De bovenstaande formule werkt niet.

Mischien kun je er zo wat mee.
Nee, want je hebt het bestandje er niet bij gedaan. In het scenario dat jij beschrijft, krijg ik gewoon 5 en geen 4.

Jouw laatste vraag: 1 haakje sluiten achter C138 vervangen door een extra haakje openen vóór H138: =ALS.FOUT(E138/((H138-K138)/35/C138);"")

Het klopt wat je zegt. Toen ik met het bestand bezig was, zag ik dat er een fout tussen stond. In iedergeval hartstikke bedankt .
Ik kan weer verder.

De andere formule werkt ook.

Kun je misschien de werking van de haakjes uitleggen. ?

Kun je misschien de werking van de haakjes uitleggen. ?
(=haakje open
)=haakje sluiten
en alles tussen die 2 hoort bij elkaar.
Simpel hé.

Bijvoorbeeld H138-K138 is een deel dat tussen haakjes komt: (H138-K138)
(H138-K138)/35/C138 is ook een deel dat tussen haakjes komt: ((H138-K138)/35/C138)
Zodoende krijg je dubbele haakjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan