• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor de functies EN en OF, of een combinatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

In het bijgaande bestandje heb ik de vraag gesteld over het toepassen van de functies EN en OF in een formule.

Kan iemand me helpen aub?

Bedankt alvast voor alle hulp.

Met vriendelijke groeten,
Eric

Bijlagen

Formule voor kolom H (of I) die m.i. voldoet aan je voorwaarden:
Code:
H4: =ALS(OF(B4="";G4="roostervrij");"";TEKST(A4;"ddd"))
Heb wel aangenomen dat voor datums in de toekomst + tijd in kolom B ook de dag moet worden getoond.

N.B. in kolom B staan geen tijden, maar getallen met aangepaste opmaak... is dit bewust?

Laatst bewerkt:
2) als in kolom B een tijd staat èn in kolom A is de datum van vandaag of eerder dan moet in H de bijbehorende dag komen staan, anders H moet leeg blijven (zie fout in rij 13)

Blijkbaar zal het gezochte een mengeling van AlexCEL en mijn formule zijn.

Bijlagen

@emields: hopelijk is TS op juiste spoor gezet... voorbeeldje was ook niet helemaal consistent.

We zullen zien.

Beste mensen,

De oplossingen werken. De opmaak is zo ingesteld omdat ik voor het invoeren van tijden liever niet steeds de : wil gebruiken. Als ik 8 uur wil invoeren dan hoef ik nu alleen maar 800 in te voeren en niet 08:00 of 8:00. Maar dit was niet van belang voor mijn vraag. Ik heb in het voorbeeldje alleen maar de begintijd ingevoerd en de rest heb ik bewust leeg gelaten.

Nogmaals iedereen bedankt.

Groeten,
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan