• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule voor een 120 dagen voor einde

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
hallo,

Is het mogelijk een formule te plaatsen als iemand nog niet klaar is met zijn/ haar taak welke op een bepaalde datum af moet zijn.
1 formule als men nog 120 dagen de tijd heeft en daarna eentje als men nog 60 dagen de tijd heeft.
einddatum is 1-7-2016
Excel 2010

="01/072016"-120
en
="01/07/2016"-60

Cel opmaak Tijd.

ter verduidelijking

Hallo Cobbe - en anderen

Uit de uitleg hierboven kan ik met mijn kennis in excel niet veel mee.
ik zal het wat verduidelijken.
cel D2 op 14-sept 2015 start de persoon en eindigt op cel G2 einddatum 1-7-2016 echter 120 en 60 dagen voor verstrijken van de datum
wil ik een kleur in die cel krijgen als teken dat iemand niet klaar is. zo dat ik de persoon kan aanspreken om door te werken.
.
A1 naam - B1 persoon code - D1 startdatum - E1 nog 120 - F1 nog 60 - G1 eind datum
ik hoop dat het zo duidelijker is met wat ik bedoel.

hopelijk kan iemand dit geheel via een excel bijlage hier plaatsen
dmv 3 of 4 personen te gebruiken - bijvoorbeeld piet -john - kees - hans

ik dank u allen voor de moeite mij te helpen.

Er wordt verwacht dat de vraagsteller een Excelbestand post en niet dat de helper iets moet ineensteken.

Beste cobbe,

begrijpend lezen is iets dat steeds minder mensen in nederland goed beheersen.

als je goed gelezen had staat er ook dat mijn kennis niet toereikend is anders had ik het probleem zelf wel
gevonden.

ik hoop dat er iemand is die wel welwillend is en mijn vraagstelling begrijpt en me een gedegen uitleg geeft.

Het forum heet Helpmij.nl
Dat betekend dat we je willen helpen.
De eerste stap moet je zelf zetten.
Dat doe je door excelbestand (zonder vertrouwelijke informatie) hier te plaatsen.
Wij als helpers willen wel bestandjes aanpassen maar niet zelf maken want dan krijgen we meestal de opmerking.
'Maar bij mij ziet het er net iets anders uit' of iets in gelijks.

Beste cobbe,

als je goed gelezen had staat er ook dat mijn kennis niet toereikend is anders had ik het probleem zelf wel
gevonden.

Ik denk dat dit toch echt op u zelf slaat, nergens heb ik geschreven dat je zelf een oplossing moest verzinnen maar wel dat je een bestandje moest leveren waarin het probleem duidelijk gemaakt werd.
Dus wat dat begrijpend lezen betreft heb ik van u geen verwijten te krijgen.

120 dagen

hoi heb effe wat toegevoegd misschien is dit wel wat je zoekt.

groetjes Ben

Bijlagen

Ik kan het niet laten een reactie te plaatsen in dit onderwerp. Het verbaasd mij de laatste tijd dat er steeds hulp "MOET" komen en dat de topic starters vaak niet de moeite hebben genomen om de tips te lezen. Naast de voorbereiding is vaak de vraagstelling onduidelijk en staan deze vol met spelfouten in een hoeveelheid waarbij op de laagste opleiding een 0 wordt gegeven. De vrijwilliger die graag mensen helpt op dit forum moet het daar maar mee doen, niemand krijgt hier voor betaald!?

Er wordt zelfs persoonlijk naar iemand (die graag wil helpen) een opmerking gemaakt die in mijn ogen niet kan. Laat staan dat de schrijftaal, vraagstelling en spelling in meervoud onjuist is van de persoon die de opmerking plaatst.
De vraag die gesteld werd, was een Ja/Nee vraag waarop Cobbe enkel het antwoord "Ja" had kunnen sturen. Cobbe antwoord hierop in een antwoord, wat voor een Exceller te verstaan is, ervaring van de topicstarter was hierbij onbekend. Maar hulp bij de vraag mocht niet baten, want alles moest voorgekauwd worden.

Ik wou gewoon even mijn mening kwijt aangezien dit de laatste tijd vaker voorkomt. Iedereen doet dit vrijwillig.
Mochten er spelfouten in mijn post staan, so be it!

Ik onderschrijf de opvatting van Ndam90 en vind dat Cobbe door Ad Kreemers onheus is bejegend.
Hoewel al ingeschreven sinds 2000 heb ik van Kreemers geen enkele hulpbijdrage kunnen traceren.
Als het antwoord van Cobbe het Excel kennisnivo van deze OP te boven ging, vraag ik me af of hij überhaupt wel iets met Excel zou moeten doen.

Beste cobbe,

gevonden.

ik hoop dat er iemand is die wel welwillend is en mijn vraagstelling begrijpt en me een gedegen uitleg geeft.

@kreemers, Op helpmij.nl zijn we allemaal vrijwillegers. Cobbe vroeg alleen om een voorbeeldbestand, iets wat de vraag oplossen vergemakkelijkt.
Ik vind deze reactie dan ook zeer raar, en zoals te lezen ben ik niet de enige. Een reactie zoals deze zorgt er alleen voor dat mensen niet meer willen helpen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik wil u dan ook vragen in het vervolg wat vriendelijker / met wat meer begrip te reageren tegen andere helpers :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan