• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor enter in cel??

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlonadeGroot

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Goedemiddag,

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om aan het eind van een formule (in dit geval vlookup) ook een Enter mee te geven?

V.b. In cel A1 komt een waarde binnen via macro
in cel B1 wordt een vlookup gedaan met die waarde in een paar kolommen en daar wordt een andere waarde gevonden, die waarde wordt gevuld in cel B1
Dan staat er in cel C1 een data validatie die zoekt a.d.h.v. de waarde in cel B1, deze werkt niet als er in cel B1 geen enter gegeven is.
Ik ben dus benieuwd of dit mogelijk is via een formule of dat het alleen kan met b.v. VBA.

Ik ben heel druk op Google aan het zoeken geweest, maar kan het echt niet vinden.

Toevoeging: Sorry ik ben vergeten erbij te zetten dat de data validatie naar een named range kijkt, die getriggerd wordt door de waarde in cel B1. Hiervoor moet in cel B1 een enter gegeven worden.

Laatst bewerkt:
Wat je beschrijft zou helemaal geen extra handeling nodig hoeven hebben. Kun je niet een voorbeeldje posten, zodat we kunnen zien wat de bedoeling is?

Misschien staat het op handmatig berekenen.

Sorry ik was een detail vergeten erbij te zetten, zie originele bericht.

Het staat niet op handmatig rekenen, daar had ik al naar gekeken.

Post een voorbeeldbestand als een oplossing je goed uitkomt.

Hallo Cobbe,

Helaas is het een bestand met zeer gevoelige info anders had ik er gelijk even een voorbeeld bestand bij gedaan, maar dat gaat dus helaas niet.

Mijn vraag is dus eigenlijk ook of een command zoals een enter mogelijk is in een formule, of dat ik het dan echt in VBA o.i.d. moet gaan zoeken.

Wij zijn natuurlijk niet geïnteresseerd in gevoelige info, je kan die info gewoon verwijderen en/of vervangen.
We hoeven ook niet het hele bestand, een reproductie van het probleem voldoet om een antwoord te verzinnen.

Lijkt mij dat als laatste regel in de VBA code boven de End Sub dit voldoende moet zijn:
Code:
range("B1").Calculate
of
Code:
range("B1:C1").Calculate

Yes het is gelukt, op een andere manier weliswaar.

' Enter Macro
'

'
Range("AG6:AM6").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = _
"=IF(RC[-19]<>"""",VLOOKUP(RC[-19],C[25]:C[27],3,0),"""")"
Range("AG7").Select

Ik heb een macro opgenomen waarin ik enter doe en dat in mijn andere macro er tussen geplaatst en het werkt nog ook. :shocked:
In elk geval bedankt voor het meedenken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan