• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule voor F1

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
help,

ik heb een programma gemaakt voor het aankomend seizoen F1, alleen kom ik niet uit de formule die de laagste 3 uitslagen uit een lijst schrapt, m.a.w. die dus niet meetelt voor het eindklassement, maar de formule mag de plekken waar een 0 staat niet meerekenen (die races zijn nl. nog niet gereden)

het mooist zou zijn als je de echte stand (alle uitslagen) en de virtuelle stand (=stand -3 slechtste uitslagen) dmv een macro zou kunnen laten zien

ben benieuwd,

Probeer dit eens uit:

=SOM(A3:I3)-KLEINSTE(A3:I3;AANTAL.ALS(A3:I3;"0")+1)-KLEINSTE(A3:I3;AANTAL.ALS(A3:I3;"0")+2)-KLEINSTE(A3:I3;AANTAL.ALS(A3:I3;"0")+3)

Waar A3:I3 de punten bevat van alle races (inclusief de nullen dus).

Er zullen zeker wel andere oplossingen bestaan... :-)

Maglor

bedankt, werkt perfect
kan nu zelf wel aan deze bewerking een macro koppelen

:thumb:

Ik wil ook graag zoiets maken alleen weet ik niet hoe ik zoiets moet opzetten met veel ingewikkelde formules

Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt

Tja, dit hoort thuis bij deze vragen: "Ik wil een huis bouwen, kan iemand me vertellen hoe je dat doet?" :rolleyes:

Alles hangt af van wat je wilt doen (of laten doen) in Excel. 'Ingewikkelde formules' is immers een nogal ruim begrip... :)

Clau46

Indien je ook mijn bestand ook nog wilt zien moet je
e-mail adres even doorgeven, dan stuur ik het je toe,
want ik denk dat het te groot is voor hier

Zorg wel dat je je e-mail niet niet als link hier neer zet.

zie het wel,

Je kan het sturen naar:

claudio punt bearzatto apenstaart planet.nl

Al vast bedank

hai,

nog even een vraagje n.a.v. mijn eerdere vraag, waar ik een perfect antwoord op heb gekregen (thx Maglor)

quote:
ik heb een programma gemaakt voor het aankomend seizoen F1, alleen kom ik niet uit de formule die de laagste 3 uitslagen uit een lijst schrapt, m.a.w. die dus niet meetelt voor het eindklassement, maar de formule mag de plekken waar een 0 staat niet meerekenen (die races zijn nl. nog niet gereden)

vraag:
niet aan gedacht dat er natuurlijk ook deelnemers zijn die 0 punten halen (dom, ja ik weet het). Probleem is dus nu dat die formule deelnemers met 0 punten in een al gereden race nu ook ziet als race die nog niet gereden is. Kan de nullen van de nog niet gereden races niet veranderen in iets anders (bv ?) omdat die cellen verwijzen naar een andere cel in een ander blad
Kan natuurlijk ook met Kopieren/plakken speciaal (waarden) werken en dan de 0 vervangen door ? maar dan krijg ik er weer een item bij,

heeft iemand een suggestie om de formule (=SOM(A3:I3)-KLEINSTE(A3:I3;AANTAL.ALS(A3:I3;"0")+1)-KLEINSTE(A3:I3;AANTAL.ALS(A3:I3;"0")+2)-KLEINSTE(A3:I3;AANTAL.ALS(A3:I3;"0")+3) aan te passen, zodat die wel het verschil ziet tussen de 0 van een gereden race en de 0 van een race die nog gereden moet worden (vba misschien???)

sombody, anybody, please

zie bovenstaande vraag.

thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan