• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule voor gehele kolom plaatsen zonder slepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Ik heb een werkblad met heel veel rijen. In bepaalde kolommen moeten formules komen die gebruik maken van bepaalde cellen in de dezelfde. Nu los ik dat op door de formule in de eerste rij te plaatsen en vervolgens te slepen naar onderen. Dat is wat omslachtig: duurt lang en schiet gemakkelijk (veel te) ver door. Vraag is nu, of dit gemakkelijker kan; dat er een opdracht (toetscombinatie) gebruikt kan worden die aangeeft dat de handeling (kopie formule) tot de laatste rij in het werkblad moet worden uitgevoerd. Het zou ook handig zijn om de sneltoets te kennen om de handeling uit te voeren tot de eerste lege/gevulde cel.
Is er trouwens een manier om met slepen het 'doorschieten' te voorkomen, bijvoorbeeld door afremmen van het slepen?

gegroet,
mrt

Hallo

Selecteer de cel waar de formule in staat. Ga naar rechtsonder van de geselecteerde cel totdat er een plusje (+) te voorschijn komt. Dubbelklik hierop en de formules worden gekopieerd tot de laatst gevulde cel.

In excel 2003/2010 is het te ver doorschieten ondervangen oftewel de zogenaamde rem van u zit daar in verwerkt.

mvg Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal, dit is precies wat ik zocht. Komt stiekem toch de vraag boven borrelen of dit in meer richtingen zoiets ook mogelijk is, bijvoorbeeld in rijen; mij is het nog niet gelukt.

Of het iets is voor een tabel ga ik nog na; dit is heel nieuw voor mij.

gegroet,
mrt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan