• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor het opzoeken van een bedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennieke

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo,
Ik zit hier op mijn werk met een probleem. Ik heb in totaal 127 bedragen. 4 van die bedragen samen moeten uitkomen op een bedrag van € 5899,50
Alles nazoeken is haast onmogelijk omdat er zoveel mogelijkheden zijn.

Is hier toevallig een formule voor?? In excel of een ander programma?

Heb hard hulp nodig :confused:

Grt, Jennieke

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik zit hier op mijn werk met een probleem. Ik heb in totaal 228 bedragen. 4 van die bedragen samen moeten uitkomen op een bedrag van € 5899,50
Alles nazoeken is haast onmogelijk omdat er zoveel mogelijkheden zijn.

Is hier toevallig een formule voor?? In excel of een ander programma?

Heb hard hulp nodig :confused:

Grt, Jennieke

Hallo Jennieke,

Ik geloof niet dat daar een formule voor is.
Maar heb je nog meer dan alleen maar bedragen? b.v. ook namen?
Is het zo dat vier bedragen van bv dezelfde klant samen 5899,50 moet zijn?

Of heb ik je vraag niet begrepen?

Groeten,

Jans

Zie op mijn site, dan naar Excelsectie gaan, dan Voorbeeldbestanden, dan Excel Oplosser.

Wigi

lukt nog niet..

oke, ik ben al lang aan het puzzelen maar kom er niet uit met je voorbeeld. heb gekeken op de website en werk nu in je voorbeelbestand.

hoe kan ik dat met 'binair' aanpassen??? tenminste, ik neem aan dat ik in plaats van b1 t/m b3 nu b1 t/m b 127 moet hebben (heb 127 bedragen)

en kan ik in kolom b gewoon 127 nullen zelf er in zetten?

maar er staat links onderin: b1:b3 = binair...

hoe pas ik dat dan aan naar b1:b127 ??? dat kan ik handmatig doen met wijzigen alleen pakt geeft ie dan een foutmelding als ik dat 'binair' laat staan.
Ik heb trouwens in opties gekeken maar zie nergens de optie binair staan....

De cel naast 'totaal' heb ik trouwens ook aangepast naar b 127 en a 127. klopte dat?

maar er staat links onderin: b1:b3 = binair...

hoe pas ik dat dan aan naar b1:b127 ??? dat kan ik handmatig doen met wijzigen alleen pakt geeft ie dan een foutmelding als ik dat 'binair' laat staan.
Ik heb trouwens in opties gekeken maar zie nergens de optie binair staan....

De cel naast 'totaal' heb ik trouwens ook aangepast naar b 127 en a 127. klopte dat?

Doe maar eens een voorbeeldbestandje bij van jou. Wel eerst zippen met Winzip of Winrar.

kan ik het je misschien ook mailen??? heb winzip niet op mijn comp. Heb het nu wel toegevoegd als tekst bestand

Bijlagen

Heb je windows XP? Daar gaat het zo mee.

Anders www.winzip.com, en trial versie downloaden. Komt toch vaak van pas, niet?

Hierbij een bestandje met de instellingen die Wigi bedoelt (denk ik).
Druk op "Oplossen" en LET THE BEAST GO.

Bij Wenst u door te gaan : Doorgaan
Opgelet het zoeken naar een oplossing kan wat tijd in beslag nemen (+/- 20 min)
maar de Oplosser vindt een oplossing !

Bijlagen

20 minuten lijkt mij enorm lang. Dat wil ik toch nog eens in detail bekijken. Morgen waarschijnlijk.

Wigi

20 minuten lijkt mij enorm lang. Dat wil ik toch nog eens in detail bekijken. Morgen waarschijnlijk.

Wigi

Ik kom ook niet verder dan met deze instellingen de Oplosser te laten werken.

Ik herinner mij ooit code te hebben gezien voor dit soort probleem, als ik mij niet vergis van een Excel MVP, maar ik weet niet meer waar ik het moet terugvinden. :o De Oplosser zal het dus maar moeten doen.

oke, dan heb ik nu dat scherm voor me dat ik toegestuurd kreeg. Maar hoe geef ik dan als optie dat 4 van deze getallen samen het totaal bedrag moeten zijn?
En trouwens bedankt voor alle hulp!

Maar hoe geef ik dan als optie dat 4 van deze getallen samen het totaal bedrag moeten zijn?

Heb je de bestanden wel goed bestudeerd? Dat is al gedaan voor jou in de bijgehangen bestanden hierboven.

De essentie is dat In een cel ergens in het bestand de som van de eentjes en nulletjes gemaakt wordt. Die som zou dan 4 moeten zijn. Dat wordt mee opgenomen in de Excel Oplosser.

Wigi

Oke, ik heb de oplosser gewoon zo aangezet zoals ik het als voorbeeld heb gekregen. Niets veranderd.
Het programma is nu echter al meer dan een uur bezig.... betekent dat dat de oplosser het antwoord niet kan vinden?
grt, Jennieke

Dat zou raar zijn, maar niet onmogelijk.

Heb je het bestand van jou uitgetest, of de bestanden die hier als voorbeeld gegeven zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan