• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor Inkomsten & Uitgaven per Categorie per Maand per Jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingowner

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Goedendag,

Ik zit al een tijdje met dit probleem.
Ik heb Inkomsten & Uitgaven bestand waar ik een werkblad heb waar ik alle Inkomsten en Uitgaven invul.
Ik wil nu een werkblad erbij waar ik overzicht heb wat ik uitgeef per Categorie en per Subcategorie Per maand Per Jaartal
Het opmaak van het werkblad heb ik al gemaakt in het werkblad "Overzicht Inkomsten & Uitgaven"

Het idee is dus dat er bijvoorbeeld bij Uitgaven per Categorie bijvoorbeeld Auto Subcategorie bijvoorbeeld Brandstof dat ik daar in April 2015 €50,00 aan heb besteed.
Maar door middel van het invullen van het Inkomsten & Uitgaven werkblad wil ik graag dat in het werkblad "Overzicht Inkomsten & Uitgaven" kan zien wat ik maandelijks kwijt
per Categorie en Subcategorie dat dat door middel van die formule automatisch word weergegeven.

Bijlage toegevoegd hierbij opmerkingen geplaatst het gaat om de Grijze gemankeerde cellen waar een formule moet komen.
In 1 van de opmerkingen in het bestand. De formule geplaatst die ik al had gemaakt voor Overzicht van alle Inkomsten & Uitgaven, maar ik krijg het niet voor elkaar om de Inkomsten & Uitgaven automatisch te laten splitsen.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen
Neem een kijkje in het bestand om mij idee beter te begrijpen

Met vriendelijke groet,

Bijlagen

Ik heb voor u het salaris voor de maand januari bij elkaar gesprokkeld.

Die zelfde formule kun je overal toepassen in je verschillende opvraagcellen.

Bijlagen

Zou u hem voor mij verder willen invullen Ik begrijp het niet zo goed u werkt met cellen en ik met Tabellen.

Ja dat had je gedacht.

Dit is een info-forum en geen doe/maakforum hé.

Ik wil graag deze opmaak houden en geen draaitabel VenA

Cobbe
Oke heb ik begrip voor het is inderdaad een info forum excuses, maar u verwijst nu me bijvoorbeeld H3 tot H500 ik zou graag zo formule willen hebben wat ik niet weer moet aanpassen met tabel weet niet precies hoe dat in elkaar zit tbluitgaven[Datum] etc maar dat kreeg ik niet voor elkaar.

Ik had dit er van gemaakt =SOMPRODUCT((MAAND(tblUitgaven[Datum]=E30))*JAAR(tbluitgaven[Datum])=JAAR(E30))*(tblUitgaven[Subcategorie]="Salaris")*(tblUitgaven[Inkomsten])) maar dat werk niet hoe kan dat?

Kijk maar naar mijn formules en zeker ook naar de verwijzingen voor maand en jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan