• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor optelsom zelfgemaakte filters ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

lala83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
Beste,

Ik heb een eigen huishoudboekje gemaakt in excel met 4 kolommen, datum-bedrag-omschrijving-soort.

Op deze kolommen zit een filter, zodat ik kan zien wat het tanken en boodschappen enz mij kost op maand basis enz.

Als ik niets filer en alles pak kan ik een optelsom maken bij de kolom bedrag ( functie invoegen SOM ), maar als ik alleen de boodschappen pak bijv dan telt hij me deze niet op. Dit moet ik dan weer opart optellen.

De vraag is dus: hoe kan ik in een willekeurige cel het bedrag( optelsom) van een filter juist weer geven, zodat als ik dan filter op tanken of boodschappen de totaal bedragen krijg van het betreffende filter in de gewenste cel ??

Mvg,

Dennis van Dalen

Als ik je vraag goed begrijp moet ipv de functie 'som' de functie 'subtotaal' gebruiken
Kom je er niet uit dan is je xls bestandje wel handig.

LaLa

Als de getallen in kolom H staaan van regel 2 tm 14 de volgende formule gebruiken :
Code:
=SUBTOTAAL(9;H2:H14)

En zoals Willem terecht aangaf : Een voorbeeld bestandje doet wonderen.

je kan ook je huishoudboekje gebruiken als bron voor een draaitabel. Zo krijg je mooie rapportjes met de bedragen per rubriek en per maand/kwartaal/jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan