• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor procent te bereken met een lookup van max waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfke

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hallo allemaal ,

Ik zit een beetje vast op het moment .
Ik zou een formule moeten hebben die eerst een max waarde opzoek met een bepaalde criteria en dan een procent berekend.

Ik heb een overzicht van wagen die een aantal kilometer op 1 uur hebben gereden .

Diegene die het meeste kilometer gereden heeft met een wagen heeft 100 % gereden.
Dit aantal geld dan als max waarde om de procenten van de andere te bereken.
BV

Persoon 1 heeft met wagen X 55 km gereden.
Persoon 2 heeft met wagen X 60km gereden

Dus Persoon 2 heeft het meest gereden en is dus 100 %
Persoon 1 heeft 55km/60km*100 is 91.6% gereden

Hoe kan ik dit in een formule steken ?

In mijn voorbeeldje heb ik in de kolom Procent alles manueel uitgerekend

Bedankt

groetjes

Bijlagen

Ik kom in jouw sheet alleen wagennummers tegen, geen personen zoals in jouw vraag.
Daarnaast staan er tijden naast de datum, dienen die ergens voor?

Wat is het wat je wil met deze opzet?

Martin

Ik dacht meer aan zoiets.

Hallo HSV ziet er super . Ik had inderdaad een foutje gemaakt zodat ik 101,7% uitkwam wat niet korrect was.

Ad Becude bedankt , is ook goed gevonden en met een keine aanpassing kom ik ook juiste cijfers uit . (Had zelf foutje gemaakt dus vandaar)

Hallo Martin ,

Inderdaad er staan in dit voorbeeldje geen namen meer.
Om snel iets als voorbeeldje te maken had ik deze er niet meer ingezet.

De gegevens die ik bekom haal ik op via een stukje vba-code die verbinding maakt met een oracle database.
Door de datum met tijd er achter kan ik bepalen welke shift met deze wagen gereden heeft.
Deze shiften had ik voor het voorbeeldje ook laten vallen.Gelijk nog een deel gegevens.
BV:
Werkdag morgenploeg : 16-07-09
Werkdag middagploeg : 16-07-09
Werkdag Nachtploeg : 16-07-09 ---> word ingeven op 17-07-09 maar valt onder de 16de.

Bedankt nog allemaal .

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan