• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor tekst splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luitgapj

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
49
Wie kan voor mij een formule schrijven voor onderstaande :

Ik heb in cel A1 staan : AB-DCA-DW-112375-0

Nu wil ik dus een formule welke deze tekst opsplitst naar de naastliggende cellen, en kijkt naar de - jes

zodat ik in A2 krijg AB in A3 DCA in A4 DW in A5 112375 en A6 0

Formule moet altijd naar de - jes kijken omdat de tekst niet altijd hetzelfde en even lang is, soms heb ik b.v. ABPower-XXX-705-023

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
 
XL kent zoiets als Tekst naar kolommen. Verdiep je daar even in.
Of je kan het met VBA ook.
 
Text naar kolomen werkt niet omdat de data uit cel A1 afkomstig is vanuit een ander lokatie in het spreadsheet.
Zo staat in cel A1 de formule : ='Main sheet'!AU6
 
In bijgevoegd bestand staat in cel A1 de tekst.
In de groene cellen eronder staat de onderverdeling. Bij een wijziging van het aantal - jes wordt dit automatisch in de cellen aangepast.
Omdat het mij handiger lijkt om het per kolom te doen heb ik hetzelfde gedaan voor de kolommen B t/m K.
Wat je dus kan doen is zelf bepalen of je per rij of kolom werkt.
Werkt je dus liever per rij (rij A2 t/ m A11) dan verwijder je de formules in de kolommen B t/m K en sleep je de formules van de A-kolom over de overige kolommen.

Werk je liever per kolom dan doe je dus het tegenovergestelde. Oftewel formules in cellen A2 t/m A11 verwijderen en de formules in de kolommen B t/m K over de andere regels slepen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • zoeken.xls
    30 KB · Weergaven: 483
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan