• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule voor tellen uitkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo allemaal,

Is het ook mogelijk met een formule om elke keer als de uitkomst "JA" is dat deze dan opgeteld gaan worden? Maar als de uitkomst "NEE" is dat de teller dan weer op 0 begint?

Zie ook mijn voorbeeld.

Alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.

Groetjes,

Danielle

Bekijk bijlage voorbeeld1.xlsx

YES komt niet voor en NO nog minder!

Je zou toch wart meer info moeten geven, wij kunnen niet raden wat jij denkt dat er moet gebeuren.

Ik bedoel eigenlijk als ik in cell L2 een waarde invoer dan komt in cel N2 JA of NEE te staan. In cell P2 moet dan eigenlijk een formule komen te staan die alleen de JAtjes optelt, maar als er een NEE komt te staan dan moet hij weer op 0 beginnen.

Dus als ik eerst 1,2,5 doe moet er 3 komen te staan in P2, maar als ik daarna 9 intyp (dan komt er Nee uit) dan moet er in P2 weer een 0 komen te staan.

Hopelijk is het een beetje duidelijk :-)

Groetjes,

Danielle

Daniëlle,

Zoals ik van je begrijp is dit exact wat je bedoelt. Het zijn geen formules geworden maar een macro.

Veel plezier ermee!:thumb:

Groetjes van gast0182

Bijlagen

Hoi gast0182,

Bedankt voor je reactie. Ik zie de macro niet staan :), weer jij waar ik die kan vinden? Staat ook niet in een module.

Groetjes,

Danielle

Helpt deze u een beetje vooruit?
Code:
{=MAX(INTERVAL(ALS(A2:I2=L2;KOLOM(A2:I2));ALS(A2:I2<>L2;KOLOM(A2:I2))))}

Matrixformule: ingeven via Ctrl-Shft-Enter.

bedankt voor je reactie. Hier kom ik ook verder mee, maar is er ook een mogelijkheid dat de JAtjes opgeteld worden? Als ik nu twee keer een waarde invoer die in de range vallen dan blijft het getal op 1 staan en er moet dan eigenlijk 2 komen te staan.

Groetjes,

Danielle

Bekijk bijlage voorbeeld1.xlsx

Ik heb zo'n vermoeden dat je vraagstelling vele malen moeilijker ligt dan een eventuele oplossing.
Kan je eens in gewoon Nederlands uitleggen wat je precies wil bereiken.

Hoi Cobbe,

Als ik de formule gebruik is dat hetzelfde als mijn ALS functie. Als ik een waarde invoer in het veld L2 dan komt er in veld N2 JA of Nee te staan. Nu wil ik graag als ik bijvoorbeeld een 5 invoer in L2 dan komt er JA uit en als ik een 34 invoer dan komt er ook een JA uit (in cell N2). Nu wil ik in cell P2 als waarde 2 hebben staan. Maar als ik daarna een 7 invoer dan komt er Nee te staan en dan moet P2 weer op 0 komen te staan.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd :).

Groetjes,

Danielle

Hee Daniëlle,

Ik las je reactie vannochtend (in de auto). Heb het maar opnieuw geprogrammeerd aangezien ik het nergens meer kon vinden ;)

Macro's kan ik niet uploaden (ik moet het nog onderzoeken hoe het eventueel wel kan), dus ik geef je de codes en een korte handleiding om het perfect te laten werken zoals je vroeg in je inleiding:

1. Open bestand in bijlage (zelfde als je eigen bestand)
2. Maak nieuwe module aan (Developper > View code > Insert > Module.

Code van module 1:
Sub yesorno()

If Range("M2").Value >= 0 Then
Range("P2").Value = Range("P2").Value + 1
End If

End Sub

3. Maak nogmaals een module aan.

Code van module 2:
Sub resetvalue()

If Range("M2").Value = 0 Then
Range("P2").Value = Range("P2").Value * 0 - 1
End If

End Sub

4. Plaats onderstaande code in: Sheet1 (Sheet 1):
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)

If Not Intersect(Target, Range("L2")) Is Nothing Then

Call resetvalue
Call yesorno

End If

End Sub

Nu werkt het perfect :thumb:

Groetjes van gast0182

Groetjes gast0182

Bijlagen

Hoi gast0182,

Heel erg bedankt! Hier was ik zelf echt niet uitgekomen. :thumb::thumb:

Groetjes,

Danielle

Blij dat het werkt; mijn eerst geschreven code:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi gast0182,

Kun je deze code ook achter een knop zetten?

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)

If Not Intersect(Target, Range("BP2")) Is Nothing Then

Call resetvalue
Call yesorno

End If

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan