• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor totale waarde van vermenigvuldigingen 2 rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlocarlo

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Om het aantal productieve minuten te kunnen berekenen wil ik in kolom T het totaal hebben van de vermenigvuldiging van B3 met B$1, C3 met C$1 enz enz t/m kolom S.
Op iedere nieuwe regel moet de waarde weer worden vermenigvuldigd met de waarde uit regel 1.
Als ik de formule =som(b3*b$1+c3*c$1 enz. enz. zou gebruiken dan krijg ik een enorme formule. Is daar een makkelijkere methode voor en hoe ziet die formule er dan uit?

Bijlagen

Deze beweegt automatisch mee wanneer je gegevens toenemen(zou ik voor kiezen)

Code:
=SOMPRODUCT(INDIRECT("A1:"&ADRES(1;MAX(KOLOM(Tabel3));1));ALS(ISGETAL(Tabel3);Tabel3))

Hij doet hetzelfde als onderstaande maar dan staat het bereik vast, misschien maakt het je dan duidelijker.

Code:
=SOMPRODUCT(B1:S1;Tabel3[[proces 1]:[proces 18]])

Laatst bewerkt:
Het aantal minuten staat al niet in de tabel, dus kan nog korter geschreven worden als:
Code:
=SOMPRODUCT((B1:S1)*(B3:S3))

Klopt, het lijkt me verstandiger om die minuten ook in de tabel te zetten. Dan ben je gelijk overal van af

En dan totaal eronder, met aan het einde een simpele som... keuzes, keuzes...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom niet ?

PHP:
=SUMPRODUCT(Tabel3[[proces 1]:[proces 18]]*B1:S1)

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken. Ik heb uiteindelijk de volgende formule gebruikt : =SOMPRODUCT((B$1:S$1)*(B3:S3))

Ik zou voor het bestand van Alex gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan