• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor Van/Tot van uitkomst (overuren berekenen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornkoster

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2015
Goede dag, ik ben met een urenbriefje bezig met overuren en wil hier de percentages van berekenen.

tot 8 uur is 100%
van 9 t/m 10 uur is 133%
11+ is 155%

Nu wil ik dus als ik in exel 13 werkuren invul in een andere kolom bij persentage 133% dus 2 uren hebben staan en bij 155% 1 uur hebben staan.

In B2 staat nu 11 (werkuren)
In C2 moet nu automatisch 8 uur komen te staan (0 tm 8 uur)
In D2 moet nu automatisch 2 uur komen te staan (9 en 10 uur)
In E2 moet nu automatisch 1 uur komen te staan (11 uur)

Is hier een formule voor?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een voorbeeltje gemaakt hoe ik het nu heb.

Vanaf 10 uur werkt de formule, maar onder de 10 uur werkt het niet omdat er dan uitkomsten van formules in de MIN gaan, en dat moet niet.

Kan je een waardegrens van minimaal 0 aangeven zodat ze nooit in de MIN kunnen, dan zou dit moeten werken volgens mij.

Bekijk bijlage Uren Bijhouden.xls

Dat is op Zaterdag, eerste 2 uur 155% en daarna 193%
Zondag zijn alle uren 193%

Maar mischien dat ik de formules wel heel raar gemaakt heb in excel, dat kan natuurlijk

Maar ik denk als er in de formule iets staat dat het minimaal 0 moet zijn en niet negatief, dat het gewoon werkt.

Ik wil zo van elke week een tabblad aanmaken, en een resultaat pagina met de totale overuren per persentage en een grafiek die een punt aan geeft voor elke week, en daar met lijnen de persentages van de overuren laat zien.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
ben net thuis en ben aan het bekijken.
de formules zijn inderdaad raar , even geduld.

Alvast super bedankt,

Ik ben niet zo handig met excel met formules.
Ik wil me uren van het werk voor me zelf kunnen bijhouden en dat ik dit met me loonstrookjes kan controleren of de percentages kloppen.

Ik wil dus per tabblad 1 week

Dus tabblad : Week 1
Tabblad Week 2
ect ect, En dan op het eind een grafiek met de overuren die ik in de tabbladen heb ingevult.
Weet niet of dit heel moeilijk is om te maken, maar ik ben er niet zo heel handig in.

Alvast bedankt

Dan heb ik nog paar vragen.
eerst en vooral met welke versie van Excel werk je ? in verband met de formules die moeten gebruikt worden.
waarom wil je per week een tabblad maken en niet per maand?
grafieken zijn wel niet mijn sterkste kant, maar wat wil je dan zien op die grafiek?

Hallo,

Ik werk momenteel op een MAC laptop van me vriendin, daar staat Excel 2004 op, niet zo heel actueel zag ik net.

1 Tabblad per salarisperiode is ook prima natuurlijk, dat is per 4 weken (13 salarisen per jaar)

Grafiek hoeft van mij niet zo zeer, leek me wel grappig, maar als ik in ieder geval alle overuren van elke percentage op het 14e tabblad maar bij elkaar kan optellen van de 13 periodes.

Dat je op het 14e tabblad een jaaroverzicht heb zeg maar.
Ik wil later ook nog een optie invoegen van als ik een dag snipperuren heb opgenomen dat ik dat ook kan invullen en ik kan zien hoeveel ik totaal op het jaaroverzicht heb opgenomen.

Bedankt dat u er voor me naar wil kijken.

MVG Bjorn koster

Dit heb ik nu reeds aan de hand van de eerste vraagstelling.
Ik kijk morgenavond even verder wat ik nog kan beteken voor u. moet morgenvroeg om 4 u beginnen

Bijlagen

Hallo, bedankt allemaal.

Ik heb het zelf verder uitgewerkt door formules aan te passen.

Wel krijg ik van die zwarte hoekjes links in de vakjes waar ik nieuwe formules heb toegevoegd.
Wat dit kan zijn, geen idee, lijkt te kloppen.

Hoe kan ik nu Waardes van Tabblad 1 en Tabblad 2 in Tabblad 3 optellen? (dat ik in tabblad 3 een overzicht maak van de totale uren per percentage)

Bekijk bijlage Uren Bijhouden Aangepast.xls

Die driehoekjes komen er omdat je andere formule hebt geplaatst in een cel. De formule op zich werkt wel maar verschilt met de formule erboven. het is een controle van Excel. Je kan deze eventueel afzetten op het blad bestand >opties> formules, daar het vinkje weghalen bij formules die niet overeen komen met andere formules in het gebied.
ik denk dat er nog een foutje zit in je voorbeeld.
Dat is op Zaterdag, eerste 2 uur 155% en daarna 193%
Ik heb daarom alle formules iets aangepast op Sheet1
een kopie van Sheet1 geplaatst op Sheet2
De som van de uren staan op Sheet3

Bijlagen

Laatst bewerkt:
misschien is deze formule iets handiger om de totalen op te tellen
Zeker als het aantal tabbladen groter is

=SUM(Sheet1:Sheet3!B2:B8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug