• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule voor vert. zoeken naar een andere excel bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter Int
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Int

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Beste mensen,

ik had een vraagje. ik wil dat de informatie(gegevens) van BRONtest getoond worden in test1.xls

Ik weet dat ik die twee bestanden met elkaar moet koppelen door middel van koppeling beheer. Je kunt ze een op een koppelen door in test1.xls achter naam te tikken = en dan klik op de cel van BRONtest.xls, maar dit wil ik niet. ik wil dat er gezocht word op de MR01 wat staat in cel A1 van test1.xls en dit koppelt met BRONtest.xls daar in wordt gezocht op MR01 en zoekt in kolom B naar de waarde die overeen komt met MR01 dus de waarde: rik.

Het probleem is:"ik weet niet hoe ik die twee bestanden gekoppeld krijg? ik dacht zelf door vert.zoeken, maar weet niet hoe ? Welke formulie heb je heirvoor nodig?
ik kom er niet uit ?

Bron test.xls

NR naam klas plaats
MR01 rik 2 hengelo
MR02 bas 2 zwolle
MR03 cor 3 gouda

In test1.xls staat:

MR01

naam
klas
plaats

in test1.xls in kolom B wil ik de waarde hebben van BRONtest.xls.

kunnen jullie mij helpen !!! ???
ik kom er niet uit.

Bijvoorbaat bedankt alvast.

Bijlagen

Zet in B3 neer:
Code:
=VERT.ZOEKEN($A$1;[BRONtest.xls]Sheet1!$A$3:$D$6;RIJ()-1;0)

In plaats van rij()-1 kun je ook het getal 2, 3 en 4 intikken, maar dit is variabeler.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan