• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor vertonen jpg uit bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkassenaar

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Hallo,

Ik ben bezig met een schema waarin ik het volgende wil gaan aanbrengen:

Als ik in een cel (bijvoorbeeld A1) een oefening tik (bijvoorbeeld ''Oefening 1'') wil ik graag dat in een andere cel (A5) het plaatje tevoorschijn komt die op mijn hardeschijf staat opgeslagen.

Is hier een formule oid voor? Het mag ook best zijn dat alle plaatjes op werkmap 2 worden ''gestald''.

Groeten,
Ruud

Het plaatje dat je dan ophaalt is wel een foto bestand en geen excel bestand, dit kan niet meer bewerkt worden.
Voor meer duidelijkheid een voorbeeld bestand met de op te halen plaatjes.

Hallo Jean-Paul,

Hierbij in een document hoe ik het voor ogen heb. Op werkblad 2 staan de plaatjes. Ik heb al wat zitten proberen met formules en namen definiëren, maar ik kom er niet echt uit...

Groeten,
Ruud

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Bedankt voor de reactie, maar met de dingen die ik al op internet heb gevonden (waar ik overigens niet helemaal uit kom) lijkt het op een andere manier dan de manier die je noemt. Waarbij de plaatjes gewoon in het bestand blijven en niet op een locatie op de hardeschijf staan...
Op dit moment ben ik op mijn Mac aan het werken en heeft het in Excel allemaal weer net andere namen, maar als ik terug ben van vakantie over 2 weken zal ik hier weer kijken en verder gaan zoeken. Het had te maken met het volgende: http://www.jkp-ads.com/articles/ShowPicture00NL.asp, maar ik kom niet uit die beschrijving...

Groeten!

Een simpel voorbeeld waarbij de plaatjes uit een directory worden gehaald. Hiermee voorkom je dat het bestand erg groot wordt.
De namen van de afbeeldingen staan in een gegevensvalidatie.
Je moet nog wel het pad naar de oorspronkelijke afbeeldingen aanpassen.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CPM4TWTUAYQB.xlsm

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van vakantie en buig me weer over ''mijn probleem''.

Allereerst: bedankt voor de reacties! Maar ik kom er toch nog niet helemaal uit....

Ik heb een voorbeeld Excel gemaakt van hoe ik het eindresultaat ongeveer voor ogen heb:
- Tabblad: Schema -> hier komen de afbeeldingen van tabblad Oefeningen terug
- Tabblad: Oefeningen -> hier staan de afbeeldingen

Wat ik uiteindelijk graag zou willen zien gebeuren, maar wat me niet lukt is het volgende (zie voorbeeld-file: Schema Piet):
- Op het moment van invullen van de oefening in Cel B4/B10 verschijnt de corresponderende afbeelding in cel C4/C10

En wat het nog mooier zou maken....:
- In Cel A4/A10 enz enz vul ik de afkorting van de oefening in
- In Cel B4/B10 enz enz verschijnt de volledige naam van de oefening

Kan iemand mij hier uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Wil dit graag zelf kunnen/leren...

Groeten,
RuudBekijk bijlage Schema Piet.xlsx

Zie de bijlage.

Voer een naam van de oefening in in kolom B en druk op tab of enter of selecteer een andere cel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi SNB,

Bedankt voor je (snelle) reactie...

Werkt dit met macro's? Of VBA? Want hoe pas ik nu dingen aan of voeg ik ''oefeningen'' toe?

Ik heb dit gelezen en lijkt gebruik te maken van codes/functies? Maar dit stapsgewijs volgen werkt niet naar behoren...

Status: nog niet helemaal opgelost...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan