• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor verwerken competitie uitslagen

evero

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2011
Goedendag,

Ik heb een bestand gemaakt waarin het gemaakte aantal punten bijgehouden kan worden van biljarten.

In onze vereniging zijn er 2 competitiedagen. Dit is op een maandag en een woensdag.
Het gemaakte bestand bestaat uit 3 tabbladen.
Tabblad 1 is voor de maandag competitie en de eindstand van de maandag
Tabblad 2 is voor de woensdag competitie en de eindstand van de woensdag.
Tabblad 3 is voor de totale einduitslag, gerekend over beide competitie dagen.

Iedere speler moet uiteindelijk eenmaal voorkomen in de totale einduitslag, ook als hij/zij speelt op beide dagen.
Speelt een speler op beide dagen dan moeten beide uitslagen opgeteld en gedeeld worden door 2.

Ik ben dus op zoek naar een formule, waarvan ik hoop dat’ie bestaat (mogelijk is) die de speler op basis van zijn punten op de juiste positie zet in de totale einduitslag maar dus ook, als de speler op beide dagen speelt, zijn uitslagen optelt en deelt door 2.

Als voorbeeld al enkele namen in beide competities ingevuld.
Deze namen komen terug op tabblad 3 in de totale einduitslag maar zonder gebruik van een formule en dus veel rekenwerk.
Op tabblad 3 het e.e.a. nogmaals uitgelegd met daarbij om welke punten het gaat voor het score formulier.

Ik gebruik een excel versie uit 2013
Alvast dank voor eenieder die komt met een oplossing/idee.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan