• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor verwerken tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonnie803

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2022
Hallo ik ben op zoek naar de juiste instelling voor de verwerking van mijn uren.
Ik heb bestand bij gevoegd.

In het tabblad uren per dag vul ik in D en E de begin en eindtijd in.

In kolom F moeten dan totaal aantal uren komen (min 30 min pauze) dit is elke dag hetzelfde dus wil niet ook die tijden nog in moeten vullen.
dan in kolom G moet hij de plus uren berekenen en in H de min uren. In kolom I, J en K kan ik handmatig uren invullen.

alles wordt overgenomen in het tabblad van uren 2022

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik wil graag met formules werken want ik ben nog een beginner. Dus laat me vooral ook de formule kunnen zien

alvast bedankt iedereen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo

Ik zie dat er al formules staan in kolom F en G. En ook op al op het blad Uren 2022.
Mij is dan niet duidelijk wat je vraag is.

klopt

Ik zie nu dat ik verkeerde bestand heb meegezonden. Ik heb nu de juiste toegevoegd

Laatst bewerkt:
Ook in deze versie staan formules.

Deze formules lijken mij op het eerste gezicht wel correct.
Wat is daar mis mee?

Probeer maar eens de begin en eind tijd in te vullen. dan zie je waarschijnlijk wat ik bedoel

Ja nu is mij dat duidelijk, maar als jij die al had ingevuld dan was me dat eerder duidelijk geweest.

Probeer in de kolom gewerkte uren deze formule: =ALS(D2*E2>0;(E2-D2)*24-0,5;0)

Zie attachment.

Kan je hier wat mee?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bijna goed

Bijna ik wil namelijk niet overal 0 hebben staan als een veld leeg is.
Nu ken ik die formule wel want dan moet ik de 0 vervangen door "" echter in Kolom H krijg een een foutmelding van Waarde

Hoe voert nu ook de plus en min uren niet meer door op het tablad uren 2022

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Formule werkt NIET als om middernacht wordt begonnen of geëindigd en ook NIET als voor middernacht wordt begonnen en na middernacht wordt geëindigd.
In dat geval moet de formule iets worden uitgebreid:

=ALS(EN(D2<>"";E2<>"");(E2+(E2<D2)-D2)*24-0,5;0)

Wat betreft de nullen die niet zichtbaar mogen zijn kan je twee dingen doen:
OF je maakt er "" van. Dan moet ook de functies in de kolommen daarna en op tabblad uren 2022 worden aangepast, omdat ze daar dan rekening mee moeten houden.
OF je format de cellen dusdanig dat 0 niet zichtbaar is.

Het wijzigen van alle functies vind ik te veel werk, daarom heb ik in dit voorbeeld ervoor gekozen om de nullen onzichtbaar te maken door te kiezen voor Aangepast formaat: Standaard;Standaard;"".
Desgewenst zou je ook kunnen kiezen voor 0,00;-0,00;"".

Als er nog vragen of opmerkingen zijn dan verneem ik dat graag.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Bonnie803

Als iemand een halve werkdag werkt wordt ook een half uur pauze gerekend (zoals in post #1 is aangegeven.)
Is dat wel goed?

Laatst bewerkt:
Scherp gezien van jou zeg.... Nee zeker niet als iemand maar 4 uur werkt dan wordt er geen half uur pauze gerekend. Het is echt alleen bij volle dag werken en dat is voor ons 9 uur per dag

Wettelijk gezien mag je 5 uur werken zonder pauze,
Als je alleen pauze wilt rekenen als er langer dan 5 uur is gewerkt dan moet je de laatste formule als volgt wijzigen:

OUD: =ALS(EN(D2<>"";E2<>"");(E2+(E2<D2)-D2)*24-0,5;0)
NIEUW: =ALS(EN(D2<>"";E2<>"");(E2+(E2<D2)-D2)*24-0,5*((E2+(E2<D2)-D2)*24>5);0)

Deze formule hierboven houdt dus rekening met werken rond middernacht en met een halve dag (tot 5 uur) werken zonder etenpauze van een half uur.

Als er nooit om of rond middernacht wordt gewerkt kan je volstaan met:
OUD: =ALS(D2*E2>0;(E2-D2)*24-0,5;0)
NIEUW: =ALS(D2*E2>0;(E2-D2)*24-0,5*((E2-D2)*24>5);0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan