• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor verwijzijng kolommen kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul8762

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2016
Hallo ,
Wie helpt mij?

Ik heb in bijgevoegd bestandje een "uitdaging" ..

In tabblad s1 in cel B5 de formule/verwijzing staan naar het tabblad ldn cel B6 (=ldn!B6)
Dit werkt voor tabblad s1 prefect; maar als ik tabblad s2 maak moet ik de verwijzing handmatig naar cel =ldn!C6 zetten.... en dat natuurlijk bij elke tabblad weer opnieuw...

Hier zal toch wel een formule voor te maken zijn die als ik deze naar een volgend tabblad kopieer deze ook automatisch mee aanpast?

graag hulp

Dank Paul

Bijlagen

Dank je Cobbe voor snel antwoord.

Echter je oplossing bied geen soelaas.....
Deze formule werkt alleen in tabblad s2..... als je hem kopieert naar s3, s4 ect.. pakt hij steeds maar kolom B +1 > kolom C
in s1 werkt deze formule helemaal niet...
terwijl ik juist wil dat bij het kopieren van de formule juist telkens een rij wordt opgeschoven...

groet Paul

Zet deze formule in cel B5 van elk genummerd blad en naar beneden trekken:
=INDIRECT("ldn!"&ADRES(RIJ()+1;(RECHTS(RECHTS(CEL("bestandsnaam";A1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";A1))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";A1)));LENGTE(RECHTS(CEL("bestandsnaam";A1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";A1))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";A1))))-1)*1)+1))

Deze voldoet eigenlijk ook in B6 en naar beneden:
Code:
=INDIRECT("ldn!"&ADRES(RIJ();(RECHTS(RECHTS(CEL("bestandsnaam");LENGTE(CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam")));LENGTE(RECHTS(CEL("bestandsnaam");LENGTE(CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))))-1)*1)+1))

Laatst bewerkt:
Dank voor je reacktie,

Dit werkt.... gelukkig heb ik nu een beetje meer inzicht gekregen in de functie INDIRECT

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan