• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor VW opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

AC1841949

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
181
Beste Forumleden,

Ik heb een lijst met namen enz...

De tekst uit kolom B (cellen B5/B13) zou moeten verschijnen in kolom F (cellen F5/F13), als er tekst in de kolom G (cellen G5/G13) komt.

Als er geen tekst in kolom G komt, dan ook geen tekst in kolom F.

Kan iemand mij hierbij helpen, of een formule bezorgen om te gebruiken in VW opmaak (kolom F)

Voor de experts waarschijnlijk een makkie... maar voor mij :confused:

Ik kan spijtig genoeg geen bijlage meesturen (te groot 141kb).

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Plaats in cel F5 de volgende formule:

Code:
=ALS(ISTEKST(G15);C15;"")

Vervolgens doortrekken tot F13.

Groeten,

M.
 
Plaats in cel F5 de volgende formule:

Code:
=ALS(ISTEKST(G15);C15;"")

Vervolgens doortrekken tot F13.

Groeten,

M.

De formule werkt, maar als er maar een naam voorkomt moet de tekst in kolom F verdwijnen.

Ik heb de volgende formule staan in F5: =ALS(ISTEKST(G5);B5;"").

Dus de tekst mag niet meer voorkomen in kolom F, als er geen tekst in kolom G is.
 
Volgens mij doet de formule precies wat je vraagt. Of is het zo dat de hele formule niet meer in F5 mag staan als er geen tekst in G5 staat (dus F = lege cel)?

Anders snap ik 't niet.

Groeten,

M.
 
Volgens mij doet de formule precies wat je vraagt. Of is het zo dat de hele formule niet meer in F5 mag staan als er geen tekst in G5 staat (dus F = lege cel)?

Anders snap ik 't niet.

Groeten,

M.

Ja zoiets, ik zoek in een lijst met namen, en indien er twee dezelfde namen in voorkomen moet die vaste tekst in kolom B in kolom F komen, indien maar één naam gevonden niks in kolom F en G;
De tekst is: naam, geb. datum, leeftijd, adres, pc en plaats, telf, mobiel, e-mail en volgende verjaardag.

Groetjes, Dré :)
 
Kun je niet een voorbeeldje plaatsen? Pak het bestand in (zippen) dan kun je plaatsen.

M.
 
Formule VW opmaak

Beste Helpers,

Voor alle duidelijkheid (hopelijk), nog een woordje uitleg:

De invullijst staat in de kollommen
Kolom B cel B23 - Voornaam
B24 - Viviane, B25 - Freddy, B26 - Freddy, B27 - Georgette

Kolom C cel C23 - Naam
C24 - CBA, C25 - BBA, C26 - CCE, C27 - SUU

Kolom D - Geb. datum - Kolom F - Leeftijd

Kolom O - Code met in cel O24 de volgende formule doorgetrokken tot O27;
=ALS(ISFOUT(VIND.ALLES($C$2;B24));"";VIND.ALLES($C$2;B24)+RIJ()/1000)
Als ik nu in cel C2 klik (validatie lijst voornamen) zie ik deze uit de lijst. Indien er twee gelijkaardige voornamen zijn, komen de gegevens in kolom C cellen C5 tem C13 en kolom G cellen G5 tem G13.
Komt de naam maar één keer voor in de lijst, dan enkel in de cellen C5 tem C13.
De vaste tekst staat in kolom B: B5=Naam, B6=Geb.datum enz... tem B13.

Mijn vraag is nu: als er TWEE namen zijn, deze tekst ook te laten verschijnen in kolom F. Indien maar één naam moeten de kollommen F & G blanco zijn.
In kolom O cel O3 doorgetrokken tem O12 staat de formule:
=ALS(AANTAL($O$24:$O$27)<RIJEN(B$6:B6);"";AFRONDEN(REST)KLEINSTE($O$24:$O27;RIJEN(O$3:O3));1)*1000;0)).

Hopelijk kan iemand mij aan de (juiste) formule helpen, ik had deze formule gekregen van HierEnNu maar die juist het omgekeerde en tekst bleef staan als er maar één voornaam was! =ALS(ISTEKST(G5);B5;"").

Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken, ik duim op een oplossing. :thumb: :thumb:
 
Beste Helpers,

Voor alle duidelijkheid (hopelijk), nog een woordje uitleg:

De invullijst staat in de kollommen
Kolom B cel B23 - Voornaam
B24 - Viviane, B25 - Freddy, B26 - Freddy, B27 - Georgette

Kolom C cel C23 - Naam
C24 - CBA, C25 - BBA, C26 - CCE, C27 - SUU

Kolom D - Geb. datum - Kolom F - Leeftijd

Kolom O - Code met in cel O24 de volgende formule doorgetrokken tot O27;
=ALS(ISFOUT(VIND.ALLES($C$2;B24));"";VIND.ALLES($C$2;B24)+RIJ()/1000)
Als ik nu in cel C2 klik (validatie lijst voornamen) zie ik deze uit de lijst. Indien er twee gelijkaardige voornamen zijn, komen de gegevens in kolom C cellen C5 tem C13 en kolom G cellen G5 tem G13.
Komt de naam maar één keer voor in de lijst, dan enkel in de cellen C5 tem C13.
De vaste tekst staat in kolom B: B5=Naam, B6=Geb.datum enz... tem B13.

Mijn vraag is nu: als er TWEE namen zijn, deze tekst ook te laten verschijnen in kolom F. Indien maar één naam moeten de kollommen F & G blanco zijn.
In kolom O cel O3 doorgetrokken tem O12 staat de formule:
=ALS(AANTAL($O$24:$O$27)<RIJEN(B$6:B6);"";AFRONDEN(REST)KLEINSTE($O$24:$O27;RIJEN(O$3:O3));1)*1000;0)).

Hopelijk kan iemand mij aan de (juiste) formule helpen, ik had deze formule gekregen van HierEnNu maar die juist het omgekeerde en tekst bleef staan als er maar één voornaam was! =ALS(ISTEKST(G5);B5;"").

Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken, ik duim op een oplossing. :thumb: :thumb:

Poging tot bijvoegen Zipje
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Adresl..zip
    30,9 KB · Weergaven: 21
Voor de leeftijd gebruik je:
Code:
=DATUMVERSCHIL(D40;VANDAAG();"y")
of
Code:
=ALS(D40<>"";DATUMVERSCHIL(D40;NU();"y") & " jaar, " & DATUMVERSCHIL(D40;NU();"ym")&" maanden en "&DATUMVERSCHIL(D40;NU();"md")&" dagen";"")
 
Voor de leeftijd gebruik je:
Code:
=DATUMVERSCHIL(D40;VANDAAG();"y")
of
Code:
=ALS(D40<>"";DATUMVERSCHIL(D40;NU();"y") & " jaar, " & DATUMVERSCHIL(D40;NU();"ym")&" maanden en "&DATUMVERSCHIL(D40;NU();"md")&" dagen";"")

Bedankt Rob voor je mee denken, maar dat was niet mijn vraag!

Voor uitleg op mijn vraag, zie vorig bericht.
 
Laatst bewerkt:
Zie bijgaand bestand. Id dit het?

Groeten,

M.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Adresl.zip
    30,8 KB · Weergaven: 21
Zie bijgaand bestand. Id dit het?

Groeten,

M.

Oef, dit was een moeikijke bevalling. Maar eind goed, alles goed zeggen ze...

Bedankt aan iedereen, en speciaal aan HierEnNu (M) voor de oplossing.

Het werkt super. :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan