• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor VW opmaak??

Status
Niet open voor verdere reacties.

AC1841949

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Hallo beste "Helpmij" leden,

Heeft er soms iemand een oplossing voor mijn probleem?

Op het eerste blad (Invulblad) geef ik alle gegevens in, en deze komen dan automatisch op het tweede blad (Lijst).

Wat ik nu zoek is een formule met Voorwaardelijke Opmaak, als er tekst in kolom C komt dan ook de leeftijd in kolom D maar ik wil van de tekst (108 jaar) af in kolom D!!

Heb al op verschillende manieren geprobeerd (zelf met de tekst in het wit te zetten, dan verschijnen de leeftijden ook in het wit en die wil ik juist zichtbaar zien) maar ik kom er maar niet uit! :o

Voor een beter overzicht zie bijlage.

Code:
=ALS(ISTEKST(C3);Invulblad!E3;"")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zet in C3 van Blad1 onderstaande formule, en trek door naar beneden.
Verwijder alle voorwaardelijke opmaken.
Code:
=ALS(EN(C3<>"";D3<>"");DATUMVERSCHIL(C3;$H$1;"y");"")

Laatst bewerkt:
Een oplossing voor de 2 problemen.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(ISTEKST(C3);Invulblad!E3;"")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt Roncancio voor de super snelle oplossing.

Heb de formule ingebracht (dus geen VW opmaak) en het werkt perfect, nogmaals dank.

Zo heb ik we weer eens iets kunnen bijleren, via dit prachtige forum. :thumb: :thumb:

Een oplossing voor de 2 problemen.

Cobbe

Hallo Cobbe,

Ook bedankt voor het meedenken, ik zal de bijlage eens bekijken.

Ik was namelijk zo gelukkig na het lezen van de formule van Roncancio, dat ik de topic reeds als opgelost had gezet (sorry was een beetje te vlug).

In ieder geval toch bedankt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan