• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule voor zoeken van 2 dezelfde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuriyama

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2002
Ik ben aan het zoeken geweest naar een juiste formule om een volgend probleem op te lossen maar heb dat helaas niet kunnen vinden.

Ik heb 1 bestand met 3 verschillende sheets

Sheet 1 – closed
Sheet 2 – outstanding
Sheet 3 – Duplicate

Het is de bedoeling dat in Sheet 3 de uitkomst (en dan ook de hele regel van bijv. A3 t/m BX3) komt te staand van het volgende.

De formule moet zoeken in beide sheets 1 en 2 naar bijv. ams12345 (en dit is in elke regel verschillend).
Als er in sheet 1 en sheet 2 deze waarde staat moet excel dit laten zien in Sheet 3.

Er moet dus in sheet 3 een formule geplaatst worden die dit laat zien. meld in sheet 3.
En dan als het kan de hele regel met alle in die regel (a2 t/m bx3) vermelden gegeven.

Bijlagen

Albert,

Als ik het goed begrijp wil je het volgende:
Wanneer een code op beide tabbladen Closed en Outstanding voorkomt dan deze code op tabblad Duplicate plaatsen en de gehele regel van blad Outstanding overnemen.

Hallo Superzeeuw,

Bedankt voor je reactie, alleen kan ik hier geen .rar bestand openen.
Is het mogelijk om het als .zip bestand in te pakken.

Hallo Superzeeuw,

Nogmaals hartelijk bedankt voor je perfecte hulp.
Ik ga dit van de week combineren met de originele sheets en kijk dan of het helemaal werkt zoals het moet zijn.

Zoals het er nu uitziet werkt het prima.

Hallo Superzeeuw.

De macro werkt prima, maar er is nu 1 probleem.

Ik heb opgegeven 2 dezelfde referentie maten (9 digits).
Alleen in de ene sheet zijn het er 7 en de andere sheet zijn het er 9.

Voorbeeld: 7 cijfers 3564569 en 9 cijfers 243564569

Maar de 7 cijfers zijn wel gelijk aan elkaar (zie hierboven), en staan niet in de A kolom maar nu door het de sheet heen.

Bijvoorbeeld: De ene sheet in kolom A en de 2e sheet in bijv kolom G

Kan jij daar iets mee omdat aan te passen.

Albert,

Ik heb meer informatie nodig.

Op welk tabblad staat de te vergelijken code in kolom A?
Op welk tabblad staat de te vergelijken code in een willekeurige kolom?
Heeft de code op het ene tabblad altijd 7 cijfers en op de andere altijd 9 cijfers?
Als bovengenoemde 7 9 probleem waar is zijn dan altijd de laatste 7 karakters gelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan