Ik probeer een excel te maken waar ik de behandelingen noteer die mijn dieren krijgen bij ziekte. De inkomende medicijnen noteer ik bij tabblad "Leveringen", vandaar schrijf ik het weg naar tabblad "Lijst leveringen" en het tabblad "Stock". Het tabblad " Stock" kan later bij een behandeling aangepast worden zodat ik in "leveringen" een overzicht van alle leveringen behoud. Wanneer ik een behandeling doe geef ik die in in het tabblad " Behandelingen" vandaar schrijf ik het weg naar het tabblad "Lijst behandelingen". Graag had ik nu een formule zodat op het tabblad "Behandelingen" steeds automatisch het oudste lotnr van een produkt wordt ingevuld. vb: produkt a levering op 1/1/16 met lotnr 1 hoeveelheid 10, produkt a levering 2/1/16 met lotnr 2 hoeveelheid 12. Behandeling op 3/1/16 met produkt a hoeveelheid 11. Dan zou er in moeten geregistreerd worden van lotnr 1 10 + van lotnr 2 1 (samen 11). de levering van 1/1/16 weg mogen bij tabblad "stock"(hoeveelheid = 0) en de hoeveelheid van levering van 2/1/16 verminderd met 1 . Mijn eigen kennis van excel is redelijk beperkt, via vb op dit forum heb ik reeds een aantal dingen gemaakt maar om dit probleem op te lossen vind ik geen vb. In bijlage mijn bestand.