• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule vraag: draaitabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter DEY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DEY

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Allereerst de beste wensen voor 2016.

Ik zit met een klein vraagje.
DRAAITABEL.OPHALEN("Check date";Draaitabel!$A$3;"Month";DATUM(2015;12;11);"Location";"NL1")

Hoe kan ik bovenstaande formule aanpassen zodat ik deze door kan trekken.
Zie bijlage.

Groetjes,
Dey

Bijlagen

Dank, eveneens de beste wensen.

In DRAAITABEL.OPHALEN geeft elke oneven parameter aan welk veld moet worden opgehaald en elke even parameter de corresponderende waarde.
De laatste kun je specificeren met celreferentie, dus in het voorbeeld: Draaitabel!$A$3, DATUM(2015;12;11) en "NL1"
Bijvoorbeeld "NL1" kun je vervangen door $A5.

Ik zou wel de waarden voor Month en Year aanpassen, want in die velden staan nu datums in plaats van gewoon getallen. Bijvoorbeeld als je 3 verschillende datums in december hebt, dan krijg je 3 maal 12 te zien in de draaitabel.

Marcel,

Bedankt voor jouw reactie.
Location lukt nu wel. Hiervoor mijn dank.

Voor de Month, heb ik eigenlijk in rij de maanden uit een gezet.
Weet jij toevallig hoe ik de in formule moet toewijzen.

Alvast bedankt.

Dey

In de bijlage heb ik het allemaal uitgewerkt:
- formules en formaten in Blad1 kolom B en C
- het formaat van de maandvelden in de draaitabellen
- de formule in 'Rapportage': ingevoerd in B5 en doorgetrokken t/m M7. Zonder gebruik te maken van de maandnummers in rij 1 en met ALS.FOUT voor ontbrekende waarden.

Let op: als je het numerieke formaat in een datumveld aanpast naar mm, dan zie je alleen de maand, maar de feitelijke inhoud is nog steeds de hele datum, zoals ik al opmerkte in post #2.

Bijlagen

Marcel.

Nogmaals bedankt.
Ik snap nu wat je bedoelde.

Thnx.

Groetjes Dey

Beste Guru's,

Ik heb nog een vraag omtrent bovenstaande oplossing.
Ik wil in mijn rapportage alleen een waarde krijgen wanneer deze ook in de draaitabel voorkomt.
Ik bedoel te zeggen, alleen "0" wanneer het ook in de draaitabel voorkomt.
Indien leeg dan ook leeg laten.

Graag uw hulp.

Alvast bedankt,

Dey

Is eigenlijk iets voor een nieuw topic (al is het alleen maar vanwege dat vinkje dat de vraag is opgelost), maar goed.

Oplossing:
1. In de draaitabel opties een tekstwaarde opgeven voor lege cellen (bijvoorbeeld "MarcelBeug" :d)
2. Met aangepast nummerformaat van het draaitabelveld de tekstwaarden onderdrukken; bijvoorbeeld: 0;-0;0;
3. In de formule, toevoegen vóór DRAAITABEL ophalen: --

In de bijlage heb ik dit gedaan met de draaitabel linksonder. En ik heb wat data aangepast om te testen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan