• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomvanmeerveld

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2016
Ik ben opzoek naar 2 dingen kijkt : 1 artikkel code, 2 een datum gebied.

ik heb een sheet en in een sheet vul ik per artikkel de prijs is van een betaalde datum
in een andere sheet vul ik in dezelfde artikkels maar wil ik dat hij gaat uitrekenen wat mijn kosten van die artikel zijn per week.
ik wil dus dat hij zelf gaat kijken welke week het is en welke prijs er bij hoort

ik heb een simple voorbeeld gemaakt zie bijlage

Bijlagen

Beste tomvanmeerveld,

Allereerst welkom op het forum!
Ik heb zojuist uw andere vraag (zonder bijlage) weggehaald, het is niet de bedoeling dezelfde vraag meerdere keren te stellen :)

Een prettige dag verder :thumb:

dank je wel alleen je het bestandje in 2de bericht was juist ( stond achter de tekst in blue test.xml) was iets mis gegaan
hierbij nog eentje met simple voorbeeld

Bijlagen

Op basis van je beknopte uitleg en een niet representatief voorbeeldbestand, betwijfel ik of je een antwoord gaat krijgen waar je naar zoekt.

Om je kosten te berekenen moet je op z'n minst meer weten over welke factoren jouw kosten vormen.

Als je qua lay-out een representatief bestandje post, met in dat bestand misschien nog wat aanwijzingen over wat je precies in welke kolom wilt hebben, dan snappen de lezers iets sneller waar je naar toe wilt.

Gr.

Sjon

Laatst bewerkt:
ok zoals je misschien een eerste instantie niet goed kon zien
ik heb een sheet met 2 tabbladen
een tabblad ( prices 2017) zet ik elke week de datum en de prijzen van de producten
andere tablet (order check) zet ik per week neer hoeveel ik bestel, hoeveel er berekend zijn en wat de totale kosten zijn voor de bestelling van die week
in Cost of Stock Used wil ik dat excel zelf kijk in prices 2017 naar de prijzen van een product in die week (bv cel D30 tm D38 alles van week 1) automatisch (ik dacht aan een vlookup met 2 voorwaardes zodat als ik iets aanpas hij het meteen zelf opzoekt)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan