• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule weergeven data.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorritV128

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2018
Hallo lezers,

Voor het bedrijf waar ik werk heb ik vorig jaar een agenda gemaakt in excel. Hierin heb ik vorig jaar elke dag handmatig ingevuld (per dag bovenaan een cel met daarin de tekst "donderdag 4 januari")
Echter kwam ik een poosje geleden een excel bestand tegen waarin ik in een bepaalde cel alleen een jaartal hoefde in te vullen en hierna alle dagen automatisch veranderde naar de goede dag bij de datum.

Nu ben ik op zoek naar een formule/macro zodat ik dit ook op onze excel agenda kan toepassen. Ik heb al gegoogled en ik kom wel veel formules tegen die een bepaalde maand of dag weergeven bij een nummer maar dit is toch niet helemaal waar ik naar op zoek ben. Kan iemand mij helpen aan deze formule?

Ik wil dus in één cel een jaartal invullen, waarna alle dagen in de agenda automatisch aangepast worden naar de weergave : Dag(bv. maandag) - nummer (bv. 1) - maand (bv. Januari).

Ik heb de agenda die ik zelf gemaakt heb bijgevoegd (vrijwel leeg i.v.m. privacy) en het excel bestand waarin de juiste formule of macro gebruikt wordt.

Alvast bedankt voor het meedenken!
groet, Jorrit

Laatst bewerkt:
Vertel er ook eens bij over welke cellen het precies gaat, en waar je dat jaartal en maand ingevuld wilt hebben!

Vertel er ook eens bij over welke cellen het precies gaat, en waar je dat jaartal en maand ingevuld wilt hebben!

De datum moet komen te staan in de (samegevoegde en rood gekleurde)cellen op de rijen 2, 21, 37, 55, 72, 88, 98 enz.
Waar het jaartal moet komen te staan maakt mij niet uit.

Jeneroy,

Het is niet netjes om bij een ander je vraag te stellen, dus maak even een eigen vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan