• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule wel goed Excel geeft formule is fout

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
hoi mensen,

Ik baal heel erg van excel. Ik voer een goede formule in en excel zegt formule klopt niet. Ik weet dat de formule goed is omdat ik een antwoorden tabblad erbij heb zitten.

Het tabblad weer doe ik alles lukt me maar de als formule werkt niet als ik hem invoer en wat ik invoer is precies hetzelfde.

Formule:
=ALS(J16>=150;Natte maand'';ALS(J16>40;''Normale maand'';Droge maand))

Het is de derde opdracht die ik nog moet doen van het tabblad weer

Wat is er aan de hand??? Dit heb ik vaker meegemaakt als ik de als formule wil toepassen.

Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom staan alle uitslagen tussen haakjes en droge maand niet?

rsk,
je formule is niet juist, je vergeet verscheidene aanhalingstekens. Juist is:
Code:
=ALS(J16>=150;"Natte maand";ALS(J16>40;"Normale maand";"Droge maand"))

Als verscheidene personen hier melden dat je een fout maakt en je gelooft het dan nog niet, dan.....(vul zelf maar in). Zie de bijlage waaruit blijkt dat je ongelijk hebt. Je schreef dat het ging om de onderste opdracht in het blad 'Weer"; kijk dus daar !

je probeerd 3 uitkomsten met 2 als te krijgen

Sterker nog, dat is de hele bedoeling van een 2x een ALS.

Ik weet dat dat de formule moet zijn zapatr !
want dat staat op het antwoorden blad (opl weer) ! Ik snap het dus wel ,maar excel doet raar of ???

Ik bedoel als ik letterlijk die formule in excel typ dan zegt excel dat die formule fout is. Zelfs als ik het copy en plak. Wat is er dan aan de hand ???

Ik begrijp niet wat je bedoelt met: "als ik letterlijk die formule in excel typ dan zegt excel dat die formule fout is." Je kunt toch maar op 1 manier die formule invoeren en dat ís 'letterlijk' ?? Ik denk niet dat Excel hier raar doet, ik heb het althans niet gezien.

Zie maar wat ik bedoel via de foto's. Nu valt excel weer over ''Natte en eerder over het stukje maand''

Naamloos.jpg

Naamloos 2.jpg

Laatst bewerkt:
Zojuist heb ik je bestand uit je eerste bericht nog eens gedownload en daarna je formule van het blad "Opl weer" naar het blad "Weer" gekopieerd. Daarbij kreeg ik geen foutmelding. Ik heb nu in het blad "Weer" je formule weer verwijderd en ik zou je willen vragen om bijgaand bestand te downloaden en hetzelfde te doen (formule kopiëren). Zorg daarbij dat er geen andere Excelbestanden open staan. Blijven er fouten komen, kopieer dan al je gegevens naar een nieuw Excelbestand, wellicht blijven die meldingen dan achterwege.

Hoi iedereen,

Ik weet als wat de fout is waarover excel valt. Het is de manier van het invoeren van de haakjes

Namelijk:

Ik heb een toetsenbord met een knopje waar de aanhalingstekens op staan, maar die heeft vier functie's. Nou is het zo als je 2 keer op die toets drukt en dan op spatiebalk dan komen er 2 hoge komma's te staan.

Dat is gelijk als het probleem, want ik moet gewoon shift inhouden en op die ene toets drukken en dan op spatiebalk drukken en dan komen die hoge komma's ook.
Excel zegt nu niet dat het fout is.

Dat excel zegt dat de formule ook fout is als ik de formule copy en plak dat snap ik niet maar het belangrijkste probleem is opgelost

Ik wil iedereen bedanken voor hem/haar hulp!!! Ga zo door mensen!!!

Bij deze sluit ik de vraag

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing van het probleem.

P.s. de formule in #1

Code:
=ALS(J16>=150;Natte maand'';ALS(J16>40;''Normale maand'';Droge maand))

moet worden gewijzigd in

=ALS(J16>=150;"Natte maand'';ALS(J16>40;''Normale maand'';Droge maand))

Slim ontdekt:thumb:

@oeldere. Persoonlijk zou ik ook aanhalingstekens om droge maand zetten, zoals zapatr al post ;)

@leofact

Klopt, zover had ik niet meer gekeken; er werd aangegeven dat de fout bij natte maand ontstond.

Maar uiteraard heb je helemaal gelijk en is het advies om ook om droge maand aanhalingstekens te zetten.

@leofact bedankt voor de aanvulling. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan