• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

renedecombi

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Hallo beste forumledenBekijk bijlage test1.rarBekijk bijlage test1.rar

ik ben een exel bestand aan het maken waar ik op het ene blad via een formulier gegevens kan invoeren dit geldt ook voor een invoer zonder formulier .
dat gaat goed maar op het blad waar het weggeschreven wordt gaat ook goed op 1 kolom na in dit geval de AD kolom deze moet iedere keer als ik iets op het blad op datum iets wegschrijft sorteren op aantal weggeschreven zaken op 1 dag dan krijg ik bv tezien 4231|1 en daaronder 4231|2 afhankelijk hoeveel op 1 datum weggeschreven is . Dan kan ik deze gegevens op dat andere blad kijken op een bepaalde datum met de daarbij behorende gegevens . Het probleem is dat dat de kolom niet automatisch doorloopt en dus niet meer sorteert dit kan ik alleen aktiveren door de eerste cel te kopieren de hele rij leeg te maken en weer te plakkendan pakt het wel . ik heb al veel geprobeert zelfs met makro's maar krijg het niet voorelkaar ik ben ben er al dagen bezig en alles afgezocht deze site en internet ik kom er niet uit kunt u me helpen

Gebruik deze formule eens in kolom L :
Code:
=TEKST(Opslag!$E7;"dd/mm/jjjj")&"|"&AANTAL.ALS($E$7:E7;E7)

dank je wel voor een oplossing maar hij werkt bij mij nog niet ;want als ik daaronder verder gaat loopt het nog niet goed mee dan geeft de formule een zelfde uitkomst als 1 regel terug

Dan moet je die formule verder naar beneden trekken natuurlijk.

Even je bijlage aanpassen! De beveiliging eraf halen, de code onder je knop weer terug zetten, het formulier waar je het over hebt ook "zichtbaar" maken. Dan wordt de vraag waarschijnlijk iets duidelijker. En volgens mij hoef je een bestandje van dit formaat niet eerst in te pakken. Maar kan je deze gewoon plaatsen.

het bestand word dan te groot om te uploaden dat heb ik al geprobeerd ik snap het ook niet want er zat niks speciaals erin.
Maar ik ben erachter gekomen dat de formule wel werkt in de tabel zelf als dat dat al bestaat dus verander ik bv een datum ;dan functioneert de formule perfect maar als er nieuwe gegevens worden ingevoerd beneden de tabel dan loopt het niet mee .Misschien de tabel +1 rij meegeven zo ja ;hoe krijg ik dat dan voor elkaar want er komen later zeer veel gegevens erin dank je wel

En de essentie vergeet je voor het gemak maar. Als je bestand te groot is dan moet je even alle lege rijen selecteren en deze verwijderen. Hetzelfde doe je met de kolommen. Daarna mijn andere vragen even toevoegen aan het bestand. En dan even opslaan en hier uploaden. Door, blokken tekst en incomplete bijlagen, lezen is maar weinigen gegeven. (Zie ook het aantal views van jouw vraag)

sorrie voor het inpakken maar ik weet echt niet meer wat ik er nog uit kan halen ik bleef op 123 kb

Jippie ik heb de code gevonden ik moest er 2 ( ) bij plaatsen in de formule

=TEKST(Opslag!$E7;"dd/mm/jjjj")&"|"&AANTAL.ALS($E$7:E7;E7)
=TEKST(Opslag!$E7;"dd/mm/jjjj")&"|"&AANTAL.ALS($E$7:(E7);E7)

dat maakte het verschilen in de macro had ik ook een klein foutje is nu opgelost ik dank jullie voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan