• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule werkt niet overal even goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapenEster

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Van een (oud) collega het bijgevoegde bestand ontvangen. Hier zit voor mij iets vreemds in dat ik niet opgelost krijg.
Ik zal eerst uitleggen wat de bedoeling is van dit bestand.
Het gaat om een machine die start op een x-aantal draaiuren. En na een aantal jaren eindigt op y-aantal draaiuren.
Nu willen we mbv Excel uitrekenen bijvoorbeeld hoeveel filters er gedurende die jaren nodig is.
Als we naar de file kijken gaat dit op regel 15 nog goed. Maar wijzig je de interval naar bv 8000 uur (regel 16), dan werkt de formule niet goed meer!
Alleen snap ik niet waarom het niet werkt. Kan iemand mij hiermee helpen.

Bijlagen

Hiervoor is formules evalueren uitgevonden. Het verschil tussen de hoogste en laagste waarde is 7500. Als je 7500 deelt door 8000 en deze afrondt naar beneden dan is de uitkomst 0. Verander de hoogste waarde naar 27000. Dan zal je zien dat de formule wel werkt.

Dankjewel VenA. Ik ga met die formule aan de slag. Ik ken die formule nog niet. Dus eerst maar wat googlen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan