• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Hallo,

Ik heb iets heel vreemds, als ik een formule door kopieer dan werkt de oude forule cel wel maar de nieuwe niet.

allebij de velden staan op standaard, ik heb geptobeerd om via kopeieren _ plakken speciaal -formules, maar dit werkt ook niet. ik blijf maar WAARDE in beeld houden.

Hoe kan dit nou??

ABYSS

het kan zijn dat de cellen waarnaar gekeken wordt veranderd zijn. Plaats anders even een voorbeeld bestand

Abyss,

Heb je de formule toevallig als Absoluut gemaakt?
Zo ja haal dan de $ weg en dan zal het wel lukken.

[opgelost]

Ergens in de kolom stond een teks cel, vreemd!. ik heb de hele kolom geselecteerd en alles op standaard gezet. Blijkbaar blijven er dan toch cellen bestaan die niet mee veranderen.
klopt dit.??

ABYSS

Beste Abyss,

Dat kan kloppen.
Als je de opmaak van een cel op Standaard of getal zet, terwijl het tekst was ten tijde van de invoer, dan blijft de invoer tekst.

Een mogelijke oplossing is de volgende :
selecteer een lege cel en kopieer deze.
Selecteer dan de kolom waarin de getallen nog als tekst staan en kies Bewerken > Plakken Speciaal > Optellen.
Je telt dan <null> ofwel niets op bij alle aanwezige getallen wardoor ze weer echt getal worden.

Een alternatief is iedere cel afzonderlijk aan te klikken, op F2 te klikken en dan een enter te geven.
Optie 1 is sneller.

Succes,

Richard

Bedankt Richard1970,

toevallig ook van augustus 1970?

Abyss

nee, 7 november.
Mijn gebortedatum is een palindroom: 071170 (mits je niet de eeuwaanduiding gebruikt :-))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan