• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule wijzigt (niet gewenst!!) na verwijderen regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradoxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Goedemorgen,

Ik heb een groot excel bestand waarin ik diverse formules heb, SOM.ALS en Verticaal.Zoeken zijn een paar die ik gebruik.
Tabblad totaal, is het gehele overzicht welke ik als basis gebruik. Van deze basis maak ik een kopie op blad Brongegevens. De formules in de andere tabbladen verwijzen naar de gegevens op het tabblad Brongegevens.

Probleem is dat wanneer ik de bron gegevens ververs met nieuwe gegevens, en ga ontdoen van overbodige regels, de formules op de andere tabbladen hun bereik veranderen. Ik heb geprobeerd dit de ondervangen door de bereiken een naam te geven, maar dan krijg ik een fout in de formule (excel geeft aan dat ik een fout in de formule heb)

Is er een manier om regels te verwijderen uit de Brongegevens, zonder dat van de formules die daar hun gegevens weghalen de bereiken wijzigen? (alles staat natuurlijk al daar waar nodig tussen $ tekens)

Bekijk bijlage voorbeeld veranderende formules.xlsx <= het voorbeeld

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Misschien ipv naar cellen te verwijzen naar rij/kolom te verwijzen?

Had ik ook al bedacht,... maar dan werkt de formule niet. Tenminste, de uitkomst is 0 terwijl er echt 15.000 moet komen te staan....

Als je dat probeert en de formule werkt niet heb je de formule fout in elkaar gestoken.
Er is geen(bijna nooit) reden waarom dat niet zou werken.
Maar zonder voorbeeld is dat lastig.

Nou,.. ik heb het voor elkaar... was idd gewoon naar de kolommen verwijzen. Alleen moet dit wel in zowel het bereik als het optelbereik.... daar ging ik in de fout... Alleen wanneer ik een specifiek bereik een bepaalde naam geef (ook al is het een kolom verwijzing) dan werkt het weer niet,... maar ja. Voor nu in ieder geval bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan