Hoi!
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het volgende:
Ik wil een gemiddelde berekenen van een bereik. De inhoud van de cellen zijn formules die de informatie uit een ander blad halen. De informatie kan bestaan uit de volgende getallen: -3, -2, -1 en 0. Daarnaast is er de mogelijkheid dat er geen waarde wordt ingevuld. Deze wordt weergegeven als "X".
Uit bovenstaande tabel ben ik op zoek naar de formule die onder het kopje score het gemiddelde geeft van de getallen in de eerste vijf kolommen, tweede rij. Indien alle cellen gevuld zijn met een getal, dan een gemiddelde van deze 5 cellen, mocht er ergens "X" staan, mag deze niet meeberekend worden.
Ik gebruik onderstaande formule, hij geeft een foutmelding bij de tweede ALS.VOORWAARDEN:
Kan iemand mij uit de brand helpen?
Groet,
Mark
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met het volgende:
Ik wil een gemiddelde berekenen van een bereik. De inhoud van de cellen zijn formules die de informatie uit een ander blad halen. De informatie kan bestaan uit de volgende getallen: -3, -2, -1 en 0. Daarnaast is er de mogelijkheid dat er geen waarde wordt ingevuld. Deze wordt weergegeven als "X".
7b | 11 | 17b | 13 | 20 | Score | |
-2 | -3 | X | 0 | -2,5 |
Uit bovenstaande tabel ben ik op zoek naar de formule die onder het kopje score het gemiddelde geeft van de getallen in de eerste vijf kolommen, tweede rij. Indien alle cellen gevuld zijn met een getal, dan een gemiddelde van deze 5 cellen, mocht er ergens "X" staan, mag deze niet meeberekend worden.
Ik gebruik onderstaande formule, hij geeft een foutmelding bij de tweede ALS.VOORWAARDEN:
=GEMIDDELDE.ALS((ALS.VOORWAARDEN(Testonderdelen!J92="Maak keuze";"X";Testonderdelen!J92=-3; "-3";Testonderdelen!J92=-2; "-2";Testonderdelen!J92=-1; "-1";Testonderdelen!J92=0;"0")ALS.VOORWAARDEN(Testonderdelen!J138="Maak keuze";"X";Testonderdelen!J138=-3; "-3";Testonderdelen!J138=-2; "-2";Testonderdelen!J138=-1; "-1";Testonderdelen!J138=0;"0")ALS.VOORWAARDEN(Testonderdelen!J234="Maak keuze";"X";Testonderdelen!J234=-3; "-3";Testonderdelen!J234=-2; "-2";Testonderdelen!J234=-1; "-1";Testonderdelen!J234=0;"0")ALS.VOORWAARDEN(Testonderdelen!J170="Maak keuze";"X";Testonderdelen!J170=-3; "-3";Testonderdelen!J170=-2; "-2";Testonderdelen!J170=-1; "-1";Testonderdelen!J170=0;"0")ALS.VOORWAARDEN(Testonderdelen!J274="";"";EN(Testonderdelen!J274>-4;Testonderdelen!J274<1);Testonderdelen!J274)); <>"X")
Kan iemand mij uit de brand helpen?
Groet,
Mark
Laatst bewerkt: