• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule wordt niet direct uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
ik gebruik de formule vert.zoeken
probleem
De formule wordt niet direct uitgevoerd, pas nadat ik in de cel 'zoekwaarde' ben gaan staan en enter geef dan past hij de formule toe
heb gekeken bij opties en daar staat bij formules berekenen - automatisch aangevinkt

Vreemd, als die optie aanstaat moet het werken toch?
Misschien kun je het bestand eens plaatsen waarin zich dit voordoet.
Misschien is het corrupt.

bestand in bijlage
bekijk even blad4 vanaf cel 289Bekijk bijlage helpmij.xlsx
al de cellen ervoor heb ik al getest door in de cel in kolom A te staan en F2 te doen en dan voert hij het wel uit

De getallen in beide bladen staan als cel eigenschap "Tekst"
Zet in een willekeurige cel een 1 kopieer deze, selecteer de kolom A en dan plakken speciaal, en vink vermenigvuldigen aan en OK.
Doe dit voor beide bladen, hierna kun je de beide 1 weer verwijderen.

Het fenomeen zoals beschreven, doet zich voor als de cel voorheen als tekst was gedefinieerd en later is het formaat gewijzigd. De wijziging van het formaat als zodanig, zorgt er nog niet voor dat de formule direct wordt uitgevoerd: daartoe moet je eerst F2 kiezen en op enter drukken.

@Marcel,

Als je mijn suggestie uitvoert, zal het zeker lukken. Maar je moet wel in Blad vv-....... de cel eigenschap waar je de 1 in zet ook ff op standaard zetten.
En merk ook op dat niet alle gezochte waarden voorkomen, daarom veelvuldig #NB

@Ad,

Volgens mij zijn je aanwijzingen, niet voor mij, maar voor de vraagsteller bedoeld.
Ik heb - in aanvulling op jouw informatie - alleen een verklaring gegeven voor het optreden van het fenomeen dat de formule het niet direct deed.

Een alternatief voor de truc met een 1 kopiëren met vermenigvuldigen, is: een lege cel kiezen, kopiëren en plakken met optie "optellen".

@Marcel,

Nu je het zegt, een aanvulling op.......maar zo had ik het niet gezien.
Mag ik je bij deze (en ook de overige forumleden) nog fijne feestdagen wensen.

Ja, dat mag. Insgelijks voor allen.

En moge de "kerstformule" maar wél in 1 keer werken. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan