• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule wordt niet uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mierl275

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Dag,

Ik heb vorig jaar een VBA-programmaatje gemaakt om vakantiedagen automatisch overzichtelijk in een tabel te genereren.
Hierbij kijk ik ook hoeveel dagen er in een maand gaan, dit laat ik gewoon in excel uitvoeren met dag(eomonth(datum($E$20;1;1);0)), met $E$20 als celverwijzing naar het jaartal.

Als ik dit jaartal verander van 2009 naar bijvoorbeeld 2010 geeft de bovenstaande formule als resultaat #naam?

De formule is gewoon correct, en als ik op de opdrachtregel ga staan en een enter geef wordt deze ook uitgevoerd en veranderen de gegevens in het aantal maanden. Sla ik het hierna op en open het document weer werkt alles zoals het zou moeten (wat ooit ook het geval was).

Ik begrijp niet waardoor dit wordt veroorzaakt, kan iemand hier een antwoord op geven?? en natuurlijk hoe kan ik deze foutmelding voorkomen in de toekomst??

Ik heb het documentje ivm de grootte gestript bijgevoegd. Verander je onderaan 2009 in 2010 zal in kolom K de betreffende foutmelding komen.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Gr. Mark

Bijlagen

Ik heb dit uitgeprobeerd in Excel 2010. Als ik het jaartal verander, krijg ik geen foutmelding. Het ligt dus niet aan de formule.

mierl275,

Ik heb vorig jaar een VBA-programmaatje gemaakt om vakantiedagen automatisch overzichtelijk in een tabel te genereren
Het kan aan mijn PC liggen maar ik zie geen macro.

Invoegtoepassingen aanklikken Analysis Toolpack etc.

Bij mij ging het ook fout, ondanks ATP
Maar....als je achter de formules gaat staan en je druk op Enter, lijkt het probleem opgelost.

Bedankt SNB, dat was het probleem waarschijnlijk!

PS, Wim, wat ik al zei, de gestripte versie, dus idd zonder macro alleen het deel waar het om ging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan