• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule wordt onterecht automatisch aangepast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cactus77

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Hallo,

Ik zit met een heel raar probleem.

Ik heb in de cellen B2, C2, D2, E2 een willekeurig getal staan. In cel G2 wil ik deze getallen optellen. Hiervoor gebruik ik =SOM(B2:E2). Tot zo ver geen punt.

Nu vul ik in cel F2 een getal in en vervolgens wordt de formule in G2 automatisch aangepast naar =SOM(B2:F2).

Hoe kan dat?? Ik il helemaal niet dat Excel zelf de formule aanpast namelijk.

Ik heb al enorm zitten zoeken en experimenteren (ben er al de hele ochtend zoet mee), maar krijg het gewoon niet gevonden...... Help......

Je kuntvan e2 $e$2 maken dan gebeurt het niet

gr wim

Wim,

Dank u wel voor de snelle reactie.

Dat is niet de echte oplossing. Ik snap gewoon niet waarom Excel dat doet, want dat heeft ie namelijk nooit gedaan. Het lijkt meer iets van een instelling. Maar welke..... tja

In de opties:
"Opmaak en formules van gegevensbereiken doorvoeren"

Deze uitschakelen.

Normaal doet Excel dat wel standaard.
Je kan dat uischakelen via Extra - Opties - Bewerken - Opmaak en form....doorvoeren -uitvinken

Succes, Cobbe

Jaaa.... dat is hem!

geen flauw idee wat dat vinkje doet, maar dit is hem wel.

Dank je wel!

Deze functie probeert 'slim' te zijn.

Als je aan een willekeurige tabel iets onder een kolom, of achter een rij zet, zal er eventueel een functie doorgevoerd worden of de opmaak.

Probeer dit bestand maar eens uit, dan zie je duidelijk wat deze functie doet.
(Moet je deze wel aan hebben staan in de opties uiteraard)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan