• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule "zoeken" in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mobje37

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Hallo allemaal

Ik heb een vraag over een formule. Ik heb een spreadsheet gemaakt. Ieder blad is een maand met daarop de gegevens ingevuld hoeveel uur iemand aan een bepaald project heeft gewerkt (jobnumber).
In het blad "overview" worden per maand alle gebruikte jobnumbers weer gegeven met het totaal aantal uren erop. Deze jobnumbers kunnen per maand varieren (zoals geel aangegeven in bepaalde maanden)

De bedoeling is dat ik aan het einde van het jaar kan zien hoeveel uur iemand met een bepaald project bezig is geweest. Is het ook mogelijk om binnen excel een formule op te geven te laten zoeken op jobnumbers, dat jobnumber in vullen in een lege cel en daarbij dan de bijbehorende uren bij elkaar op te tellen.

De betreffende spreadsheet heb ik bijgesloten.

Bedankt alvast voor de hulp
Monique

Bijlagen

Hallo allemaal

Ik heb een vraag over een formule. Ik heb een spreadsheet gemaakt. Ieder blad is een maand met daarop de gegevens ingevuld hoeveel uur iemand aan een bepaald project heeft gewerkt (jobnumber).
In het blad "overview" worden per maand alle gebruikte jobnumbers weer gegeven met het totaal aantal uren erop. Deze jobnumbers kunnen per maand varieren (zoals geel aangegeven in bepaalde maanden)

De bedoeling is dat ik aan het einde van het jaar kan zien hoeveel uur iemand met een bepaald project bezig is geweest. Is het ook mogelijk om binnen excel een formule op te geven te laten zoeken op jobnumbers, dat jobnumber in vullen in een lege cel en daarbij dan de bijbehorende uren bij elkaar op te tellen.

De betreffende spreadsheet heb ik bijgesloten.

Bedankt alvast voor de hulp
Monique

Deze formule haalt de waarde op gebaseerd op het jobnumber maar ongeacht de volgorde waarin deze staan.
Code:
=SOM.ALS(April!$A$43:$E$52;'       Overview        '!B7;April!$G$43:$G$52)

Is dat wat je bedoeld.

ps. Waarom heb je al die spaties in workblad 'Overview' opgenomen?
en waarom gebruik je =SOM(April!G43) ipv = April!G43

We horen wel

Wim

Goedeavond Wim,

Dank je wel voor je formule, maar het is helaas nog niet helemaal de bedoeling. Eigenlijk wat ik wil is een formule die alle jobnummers als ze over de maanden hetzelfde zijn (bijvoorbeeld in de maand januari komt het nummer 3215 voor en en april ook) dat jobnummer in een cel vermeld en dan de bijbehorende uren er bij op telt.

Waarom er al die spaties in het werkblad "overview" staan, heb ik geen idee van. Is niet bewust gedaan. En ik gebruik nog steeds =som als oude gewoonte ....

Ik hoop dat je mij verder kan helpen en of het ook wel mogelijk is.

Mvrgr
Monique

Bedoel je het zo?
In bijgevoegd bestand zit een formule die de waarde van cel B16 zoekt in de werkbladen die in de I-kolom staan vermeld.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan