• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaminonp

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2015
Beste,

Ik ben op zoek naar een formule om de waarde te zoeken en weer te geven, maar inden de waarde niet gevonden wordt mag er niets worden weergegeven?

Ook de foutmelding mag niet worden weergegeven

Alvast bedankt,
Peter

Bekijk bijlage Test nieuw.xlsx

Deze geeft geen melding ( geen 0 en geen #NB)

Code:
=ALS(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Blad2!$A$2:$C$10;2;0);"")=0;"";VERT.ZOEKEN(A2;Blad2!$A$2:$C$10;2;0))

#NB is GEEN fout maar een melding dat het gegeven item niet voorhanden is.
Dus is een constructie met ALS.FOUT niet correct, je corrigeert een zg. fout die er geen is.
Dus krijg je ook niet de melding dat er iets niet tussenstaat dat er wel zou moeten zijn

Ook "jouwformule" zou ik nog even herzien voor wat betreft het vastzetten van bereiken, het teruggeven van "" en het 4e argument van VERGELIJKEN dat m.i. ONWAAR moet zijn
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;Blad2!$A$2:$B$10;2;ONWAAR)&"";"")

Verder komt er een dubbele waarde (002-011) voor in het bereik op blad 2; VERT.ZOEKEN zal dan altijd de eerste vinden.

... #NB is GEEN fout maar een melding dat het gegeven item niet voorhanden is.
Dus is een constructie met ALS.FOUT niet correct, je corrigeert een zg. fout die er geen is....
ALS.FOUT vangt wel degelijk ook #N/B af.

Terzijde: #N/B wordt wél als een aparte situatie aangemerkt in de functies ISFOUT2 (die niet op #N/B controleert) en ISNB (die juist specifiek op #N/B controleert).

Waarom kan ik de knop opgelost niet zien.
Mijn vraag is namelijk beantwoord

In de eerste post, waar je dus de vraag gestart bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan