• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule zonder melding #N/B

Status
Niet open voor verdere reacties.

verluc

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Heb onderstaande formule, die een waarde #N/B geeft. Indien dit het geval is had graag
melding #N/B als een blanco cel gezien.
Kan dit ?

=ALS(E5<>0;AFRONDEN((F5-G5)/G5;2);"")

Met dank

Ja

Code:
=ALS.FOUT(ALS(E5<>0;AFRONDEN((F5-G5)/G5;2);"");"")

Edit: overigens zou ik iets verwachten als ...OF(E5<>0;G5<>0)... om delen door nul af te vangen

Laatst bewerkt:
Bedankt. Werkt inderdaad met Uw aanvulling, doch blijkbaar niet met Excel2003

@MarcelBeug,

De Als.fout ondervangt jouw edit toch;)

Edit opmerking van de TS niet gezien.

In Xl-2003 bestaat Als.fout niet en moet je het aanpassen naar =als(isfout(jouwformule);"";jouwformule)

Laatst bewerkt:
Graag voorbeeldje aan de hand van mijn formule: =ALS(E5<>0;AFRONDEN((F5-G5)/G5;2);"")
Gewaardeerde dank

Daar wachten we ook op. Volgens mij ben jij de TS dus plaats maar wat.:d (klik op ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip)

Sorry VenA, snap helemaal Uw reactie niet. Wat is verkeerd aan mijn vraag ?

Dat je zelf even een voorbeeldbestandje moet/mag uploaden om deze vraag beantwoordt te krijgen. Dit had je ook gelijk beter in je OP kunnen doen. Dan was het waarschijnlijk met twee of drie reacties al opgelost.

TS = Topic Starter = diegene die de vraag stelt.
OP = Openings Post = de eerste vraag die door de TS gesteld is.

Zijn er nog meer dingen die je niet begrijpt? Stel er gerust vragen over. Het heet hier niet voor niets helpmij.nl.

Het heeft hier niets te doen met een bestandje, doch enkel met de vraag om mijn formule aan te passen opdat deze toepasbaar is voor Excel2003
Bij mij (Excel2010) werkt de formule van MarcelBeug perfect.

Op basis van rubriek #4 is dit blijkbaar de aanpassing:

=ALS(ISFOUT(F5<>0;AFRONDEN((F5-E5)/E5;2);"";(F5<>0;AFRONDEN((F5-E5)/E5;2) :
Mis ik iets, aangezien dit niet het juiste resultaat geeft ?

Vandaar de vraag om een voorbeeld bestandje. Uit de losse pols en dus niet getest. Er is toch niemand hier die een idee heeft wat je allemaal in de verschillende cellen hebt staan. Maar als het te moeilijk is om even een voorbeeldje te uploaden houdt het natuurlijk op.

jou formule was toch
ALS(E5<>0;AFRONDEN((F5-G5)/G5;2);"")
dus de nieuwe formule wordt dan
PHP:
=ALS(ISFOUT(ALS(E5<>0;AFRONDEN((F5-G5)/G5;2);""));"";ALS(E5<>0;AFRONDEN((F5-G5)/G5;2);""))

Nog een duit in het zakje van mijn kant: volgens mij kan de formule alleen #N/B opleveren als 1 van de gebruikte cellen #N/B is, dus - volgens de formule in #1 - E5, F5 of G5. Misschien moet je daar de fout afvangen?
Overigens vind ik nog steeds dat de situatie "G5=0" zou moeten worden afgevangen om delen door nul te voorkomen, al was het maar uit principe ;)
Bij G5 = 0 krijg je overigens geen #N/B maar =DEEL/0!.
Tenslotte: ondanks dat ik zelf "ALS.FOUT" heb voorgesteld (lekker makkelijk :confused:), ben ik er als ambachtelijke IT-er en voormalig Problem Manager voorstander van om problemen bij de wortel aan te pakken en "ALS.FOUT" met grote terughoudendheid te gebruiken. :cool:

Laatst bewerkt:
Plongske, zeer bedankt, dat is de oplossing voor Excel2003 !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan