• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
goedemorgen

Kan ik als ik in één bepaalde cel b.v.A1 de volledige datum invoer b.v. woensdag 29 oktober 2003 , dat er b.v. in een andere cel C1, een 3 wordt ingevuld voor woensdag, éen 4 voor donderdag, 5 voor vrijdag enz, t/m de 7 voor zondag.? en dan weer overnieuw beginnen bij maandag een 1

alvast bedankt

jan

Laatst bewerkt:
Je kan die maandag van A1 toch gewoon doortrekken naar beneden? of bedoel je wat anders?

Geplaatst door Robbert1978
Je kan die maandag van A1 toch gewoon doortrekken naar beneden? of bedoel je wat anders?
dan zal je eerst in cel B1 wat moeten zetten...en dán die beide doortrekken, dan moet ie het wel doen denk ik :)

Hoi Mulcoa,

Werkt ook:
C1: =REST($A$1-2;7)+1
Of
C1: =REST(WEEKDAG($A$1)-2;7)+1

Jeroen

goedemiddag

Ik geloog niet dat het helemaal duidelijk is, het is de bedoeling om in één cel de volledige datum te zetten en als ik deze invul er in een andere cel bv voor maandag 20 oktober 2003 een "als ik dit invul in de eerste cel " een 1 verschijnt.

Geplaatst door Mulcoa
goedemiddag

Ik geloog niet dat het helemaal duidelijk is, het is de bedoeling om in één cel de volledige datum te zetten en als ik deze invul er in een andere cel bv voor maandag 20 oktober 2003 een "als ik dit invul in de eerste cel " een 1 verschijnt.
wordt er niet duidelijker op voor mij :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan