• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik wil van een aantal aaneensluitende bladen de som berekenen, ik gebruik indirect omdat ik een macro heb die een rij invoegd op verschillende bladen en ook de formule kopieert. Bij indirect doet hij dat prima als ik dat niet gebruik gaat het regelmatig fout.

Wat is er fout aan onderstaande formule?

=SOM(INDIRECT("ton!bd"&rij():"joost!BD"&rij()))

groetjes
Juul

Ik heb hem nu anders ingetoets zoals je hieronder ziet

=SOM(INDIRECT('ton:joost'!BD&RIJ()))

dan krijg ik als foutmelding NAAM

Weet iemand raad?

groetjes
Juul

Hoi Juul,

De tekst in de indirect-functie moet exact gelijk zijn aan de tekst als formule. De verwijzing naar meerder bladen ziet er dan zo uit
=indirect("ton:joost!BD"&RIJ())

Jeroen

Ik heb de formule zo ingegeven als je voorstelde. Ik krijg dan als resultaat VERW.

Wat ik wil is dat de formule de som van een aantal aaneengesloten bladen telt.

Normaal zou de formule zijn: =SOM(ton:joost!bd6)

Maar door de macro moet ik indirect gebruiken. Is het misschien zo dat ik dan ieder blad moet vernoemen en kan ik geen reeks van bladen opgeven?

groetjes
Juul

Hoi Juul,

Vorige antwoord had ik even uit het hoofd gedaan. Je hebt inderdaad gelijk, kennelijk kan Indirect niet meerdere werkbladen aan. Ik vind het vreemd, ik heb wel gekkere dingen gedaan met indirect wat wel allemaal mogelijk was.

Strange.

Jeroen

Nogmaals mijn probleem onder de aandacht.

Is het werkelijk zo dat INDIRECT niet om kan gaan met meerdere werkbladen?

Weet iemand nog raad?

groetjes
Juul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan