• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

wxruiter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
hallo allemaal, ik zoek een formule voor de vlg opgave.

(sheet1) twee colommen, colomA staan codes die beginnen met een letter en een aantal cijvers.
colomB staan (niet op elke regel)een aantal datums.
(sheet2) op deze sheet wil ik in een cel zien het aantal cellen van colomA (sheet2) van een bepaalde letter, zeg: E, dit zijn zeg maar 10stuks.
op 5 regels staat in colomB een datum ingevuld.
als ik nu colomB met het autofilter selecteer op blancoregels, zou op sheet1 in de cel van de formule het aantal niet 10 maar 5 stuks moeten verschijnen, dit wil maar niet lukken.
ik heb het geprobeerd met COUNTIF + aanvullingen.
wellicht gebruik ik een verkeerde formule.
wie kan mij helpen.
groet, Willem

Bijlagen

Kan je het een klein beetje duidelijker uitleggen want ik snap het niet helemaal.

Ik kan je wel vertellen dat telproblemen en lijsten lastig zijn. Snabbi en ik hebben vaker het probleem gehad dat we een selectie op een lijst hadden toegepast en daarna het aantal items moesten tellen.

Formule rev1

Geplaatst door Radagast
Kan je het een klein beetje duidelijker uitleggen want ik snap het niet helemaal.

Ik kan je wel vertellen dat telproblemen en lijsten lastig zijn. Snabbi en ik hebben vaker het probleem gehad dat we een selectie op een lijst hadden toegepast en daarna het aantal items moesten tellen.

ik heb het file wat aangepast, het is de bedoeling dat het aantal (bv) E in colom A opgeleld worden, maar en dat is de moeilijkheid als colom B met autofilter selecteer op blancoregels, moet in kolom A het aantal van E's verminderd worden met het aantal beschreven cellen in colom B dus in mijn voorbeeld moetten er dan in plaats van 14 nu nog maar 10 E's geteld worden.
ik hoop dat dit duidelijker is en dat jje mij kunt helpen.

groet Willem

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan