• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomlebom

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
41
hoe krijg ik het volgende voor elkaar .

BLAD 1 BLAD 2 BLAD 3
as300 as300 be433
be433 nr295 gy670
gy670 tv811 la788
la788 tv816 nr567
nr295 rd450
nr567
rd450
tv811
tv816



de gegevens van blad 1 zijn een totaal van blad 2 en 3 , met achter elk item een formule .
Tot zover kan ik het maken , maar hoe moet het maken zodat als er een ander item op blad 3 ,bv np100, moet worden bijgevoegd het op blad 1 ook goed op alfabetische volgorde blijft staan met de juiste formules .
Wie ?.
 
Laatst bewerkt:
een voorbeeld is gemakkelijker als bestand: welke formules staan achter elk item op blad3? wordt np100 in de eerste lege cel gezet of ertussengevoegd?

steven
 
frormule

Steven
Het item bv np100 wordt onder het laatste item gezet op blad 3, daarna automatisch op alfabetische volgorde gezet op blad 3 .daarna zet ik hem handmatig onderaan de lijst van bald 1 ,zet de lijst op alfabetische volgorde .maar daarna kloppen mijn verwijzigingen in de formules niet meer .Het betreft voor elk item een ander formule

Mvg Ben
 
Ik raak er echt niet wijs uit hoor. Sorry.
 
Vind dit ook niet echt duidelijk. Mijn gok is dat het hier gaat om het voorraadbeheer van twee locaties (blad 1 en 2) en een totaalblad. Aangezien je alles echter toch steeds handmatig een formule invoert in het derde blad, vraag ik me sterk af wat het nut van bladen 1 en 2 is. Kun je blad 1 en 2 niet gewoon vervangen door een extra kolom in blad 3 met de locatie (oid)?
 
brunniepoo-

brunniepoo je zit helemaal goed .
blad 1 wordt bv door afdeling A geteld
blad 2 wordt bv door afdeling B geteld
blad 3 is de totale voorraad die dmv van kopieren naar een ander voorraad beheersprogramma wordt gekopieerd .dit gaat in een keer.het kan soms zijn dat er een item erbij komt of er af gaat van blad 1 of blad 2 ,het lijkt mij dus gemakkelijk als ik bv blad 1 wijzig dat dan ook blad 3 wijzigt met behoud van verschillende formules .
iets duidelijker?.
 
neen, niemand meer.

steven

Dat is droog geantwoord! ;)

Ik kan ook droog antwoorden: Tomlebom, zet je de vraag op opgelost? :eek:

:)

Nee sorry Tomlebom, als we niet begrijpen in welke richting de oplossing is, dan gaat het niet hoor. Je mag nog eens proberen om een duidelijker voorbeeld op te stellen, misschien helpt dat? Heb je zelf ook al wat ondernomen en ben je dan iets dichter geraakt?

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan