• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

ce123

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Beste mensen ik heb een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het volgende is er aan de hand:

In Cel A1 kunnen een aantal waardes staan, namelijk 0, 2, 3 of de cel is leeg.
In Z1 heb ik de volgende formule staan: =Als(of(a1="";a1=0);w1;0)

Als de cel A1 leeg is dan verschijnt in cel Z1 de waarde 0 ipv w1

Uitgangspunt is dat als cel A1 leeg of 0 aangeeft de waarde die in w1 staat klopt. Is A1 2 of 3 dan moet z1 0 weergeven.

weet iemand hoe kan ik dit oplossen? Bedankt voor de moeite alvast

Voor zover ik het begrijp, moet je de formule omdraaien:
Code:
=ALS(OF(A1="";A1=0);0;W1)

Rob, bedankt voor je snelle reactie. Hetgeen jij aanraadt heb ik geprobeerd, maar dat is niet de oplossing.

In de bijlage vind je een voorbeeldbestand (de formule staat in een andere cel, maar het principe is hetzelfde) Cel F3 en F4 heb ik rood gemaakt. hier staat nu een 0, maar zou eigenlijk 10 (F3), 12 (F4) moeten zijn.

Ik hoop dat het nu duidelijker is.

gr ce

Bijlagen

ce,

In beide cellen stond een spatie en dus was de cel niet leeg. Je kunt de OF ook vervangen door
Code:
=ALS(C2<1;E2;0)

Rob

Bedankt het werkt. dit krijg je als je bestanden uit een ander programma aangeleverd krijgt. Het houdt je wel een tijdje zoet (althans mij dan) :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan