• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.100
ik heb in mappen met naam een matrix staan om te zoeken deze N36,N37,N38.
nu wil ik graag hebben dat als ik in de hoofd map de n.. verander hij dan ook gaat zoeken in die map.
=INDEX('N(32)'!AF1:BT26;VERGELIJKEN(1*B5;'N(32)'!AF1:AF26;0);VERGELIJKEN(1*CA2;'N(32)'!AF1:BT1;0))
dus nu werk ik met N(32) map, maar wil dit zo hebben dat als bv a1 verander in N(33) dat hij naar de map N(33) gaat en daar deze opzoekt.


hoop dat dit een beetje begrijp baar is.
 
zonder voorbeeld bestand is het toch moeilijk te begrijpen.
 
nog een keer dan
je ziet staan in de formule =INDEX('N(32)'!
de bedoeling is dat als ik bv op a1 in hoofdblad intype N(36) dit veranderd en gaat zoeken in blad N(36) en daar de gegevens weg haalt.

nu duidelijk
 
een gok zonder voorbeeld bestand gebruik de formule indirect, een komma vekeerd of vergeten dan werkt het niet, daarom is het zo belangrijk om een voorbeeld bestand te plaatsen.
 
Dinoshop

Zonder voorbeeld toch een poging :

Code:
=INDEX(indirect(a1&"!AF1:BT26");VERGELIJKEN(1*B5;'N(32)'!AF1:AF26;0);VERGELIJKEN(1*CA2;'N(32)'!AF1:BT1;0))
 
Hier mijn bijdrage ik hoop dat dit is wat je bedoeld.
 

Bijlagen

  • test(jp)(dino).xls
    76 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan